וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרירי לאו"ם: הגז שמצאה ישראל בים שייך ללבנון

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.1.2011 / 9:45

ראש ממשלת לבנון ביקש ממזכ"ל האו"ם שלא יאפשר לישראל לנצל את מלאי הנפט והגז השייכים, לדבריו, ללבנון. "סומכים על האו"ם שלא יאפשר לישראל לעשוק את השטח הכלכלי הלבנוני"

ראש ממשלת לבנון סעד חרירי ביקש הלילה (שני) ממזכ"ל האו"ם באן קי-מון שלא יאפשר לישראל לנצל את מלאי הנפט והגז השייכים לדבריו ללבנון. בפגישה שקיימו שני האישים בניו יורק הבהיר חרירי לבאן כי "לבנון סומכת על האו"ם שלא יאפשר לישראל לעשוק את השטח הכלכלי הלבנוני, ובתוכו את עושר הנפט והגז".

בפגישתם ביקש חרירי עוד ממזכ"ל האו"ם להגביר את הלחץ על ישראל כדי שתחדל מהסגות הגבול ללבנון – באוויר, בים וביבשה. בנוסף אמר לו כי לבנון מחויבת באופן מלא להחלטה 1701 של האו"ם וביקש ממנו ללחוץ על ישראל כדי שזו תיסוג מכפר רג'ר, מחוות שבעא ומגבעות כפר שובא. חרירי הבהיר לו עוד כי ארצו מעוניינת בקידום יוזמת השלום הערבית.

לפני מספר ימים הודיע האו"ם ללבנון כי אין בכוונתו להתערב בסימון הגבול הימי בין ישראל ללבנון וכן לא בקידוחי הגז והנפט הישראלים בשדה לוויתן. זאת לאחר ששר החוץ הלבנוני פנה לאו"ם וביקש ממנו להבטיח שישראל "לא תנצל את עושר הנפט של לבנון". השר ציין כי שיגר לאו"ם מפות המוכיחות כי לבנון היא הבעלים האמיתיים של 'לוויתן'.

למחרת הודעת חברת הקידוח "לוויתן" על תגלית הגז הגדולה מול חופי חיפה, אמר יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי כי "על לבנון ללחוץ על האו"ם שישרטט את הגבול הימי בין לבנון לישראל מחשש שישראל השתלטה גם על בארות הנפט שלנו". מנהיג הדרוזים וואליד ג'ונבלאט אמר: "כל ניסיון ישראלי להפיק גז ממים שקיימת לגביהם מחלוקת עם לבנון למי הם שייכים תהווה הפרה בוטה של כל ההסכמים והאמנות הבינלאומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully