וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל יוזמת ז'נבה: הליכוד מאיים לפרוש מהשלטון המקומי

10.1.2011 / 7:30

ראש העיר אריאל קרא לפרישתם של ראשי רשויות מהליכוד מהשלטון המקומי בשל טובות הנאה שלטענתו קיבלו חלקם מיוזמת ז'נבה. "אנשי יוזמת ז'נבה מנסים להסית ראשי ערים בתחכום"

ראש העיר אריאל, רון נחמן, קורא לפרישת ראשי רשויות מהליכוד מהשלטון המקומי בעקבות טובות הנאה שקיבלו לטענתו מאנשי יוזמת ז'נבה. ביום חמישי הקרוב יכונסו ראשי הליכוד בשלטון המקומי והם צפויים לבקש את ניתוקם המוחלט של ראשי הרשויות מפעילויות אמנת ז'נבה. כמו כן, תישקל הודעה על פרישה זמנית מהשלטון המקומי.

לפני כחודש התכנסו 17 ראשי ערים מרחבי הארץ ללמוד על יוזמת ז'נבה בסמינר בן 3 ימים בים המלח במהלכו נפגשו עם בכיר הפתח סופיאן אבו זיידה ועם יו"ר מרכז השלטון המקומי הפלסטיני עיסאם עאקל. הסמינר מומן באופן חלקי על ידי הנהלת האמנה. שהות ראשי הערים מומנה באופן מלא, כולל לינה וארוחות ועלות ההשתתפות העצמית של נשותיהם בשלושת הימים עמדה על 500 שקלים בלבד.

ראשי הערים שמעו הרצאות מפי מומחים בנושאי הליבה של הסכסוך והפתרונות המוצעים על ידי יוזמת ז'נבה, וקיימו סיור שטח באזור ירושלים עם אל"מ במיל' שאול אריאלי. בסיום הסמינר, החליטו ראשי הערים לקיים כנסים בנושא יוזמת ז'נבה בעריהם, ולפעול למציאת ערים תאומות פלסטיניות במטרה לכונן שיתוף פעולה אזורי. בסמינר בים המלח השתתפו יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, וראשי הערים של אשקלון, דימונה, בת ים, אילת, חדרה, ראש העין, יקנעם, קרית מלאכי, רעננה, אור עקיבא, טירת הכרמל, חולון, רמלה ועוד.

הסמינר נערך כחלק מפעילות מתמשכת שיוזמת ז'נבה מקיימת עם ראשי רשויות בישראל. בחודש נובמבר האחרון התקיים סמינר משותף לראשי ערים ישראלים ופלסטינים באיטליה בהשתתפות ראשי הערים של מעלות תרשיחא, דימונה, אשקלון וראשון לציון מהצד הישראלי וראשי הערים של קלקיליה, טובאס, בית סאחור ויתיר מהצד הפלסטיני. אותו סמינר באיטליה מומן באופן נכבד על ידי קרן תמיכה איטלקית, המזוהה במוצהר עם פעילותם של אנשי יזמת ז'נבה.

בעקבות הסמינרים שנערכו שלח כאמור נחמן מכתב זועם לראשי הערים חברי הליכוד ואף איים לסלקם ממרכז השלטון המקומי. "ביוזמת ז'נבה נמחקה העיר אריאל מהמפה" כתב נחמן לראשי הערים מהליכוד, "וכמוה גם כל הרשויות ביהודה ושומרון, למעט מעלה אדומים, גוש עציון וביתר עילית, שמסביב לירושלים, כל שאר הישובים נידונים להשמדה. לא ידוע לי עד היום שזאת עמדת הליכוד, ולא ידוע לי שהשלטון המקומי נוטל חלק בקביעת עמדה מדינית לגבי עתיד הישובים".

"חומר נפץ שיכול להזיק לשלטון המקומי"

בראיון לוואלה! חדשות אמר נחמן כי ידרוש ביום חמישי הקרוב את ניתוקם לאלתר של אנשי יוזמת ז'נבה מראשי הערים. "יום עיון רשמי בתיאום עם השלטון המקומי זה בסדר גמור", אמר, "אבל אנשי ז'נבה פונים ישירות לאנשי ליכוד ואפילו ליו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, מתוך מטרה ברורה לקדם אג'נדה פוליטית. כשהם מזמינים את בוחבוט בתור ראש עיריית מעלות תרשיחא ליום עיון, הם לא עושים את זה סתם. הם יודעים מה תפקידו בשלטון המקומי".

"ראשי ערים בישראל נוסעים על חשבונן של ממשלות אירופה לכנסים של יוזמת ז'נבה לאורך השנים. אנשי ז'נבה מנסים להסית את דעתם של ראשי ערים בתחכום ובנבזות תוך שימוש בטובות הנאה", הוסיף. "יש לנו בעיה אמיתית בשלטון המקומי. ראשי ערים קיבלו טובות הנאה אסורות מאנשים שרוצים לנתק את אריאל ו-23 רשויות ביש"ע מישראל. זה חומר נפץ שיכול להזיק לשלטון המקומי הרבה יותר משטייניץ וכל השביתות. אני דורש לדעת מהם מקורות המימון של הכנסים הללו ? איך זה ייתכן שראשי ערים הולכים לכנסים האלה בני שלושה ימים בחינם?"

מאיר כהן, ראש העיר דימונה, אמר בתגובה כי ימשיך בשיח המתמשך עם אנשי יוזמת ז'נבה. "שאלת המימון בסמינרים באיטליה וים המלח אינה סוגיה בעיני. בכנסים האלה אני מצהיר מעל לכל במה אפשרית כי אריאל צריכה להישאר תחת ריבונות ישראלית בכל הסכם עתידי. אני לא מחרים אף אחד, ואנשי היוזמה אינם מוקצים בעיני".

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה כי אין קשר בין פעילותה של יוזמת ז'נבה לבין השלטון המקומי, "כידוע, השלטון המקומי מורכב מערב רב של דעות, מפלגות ועמדות. ראשי הערים פועלים כל אחד על פי אמונתו הוא".

הנהלת יוזמת ז'נבה מסרה בתגובה כי "ישנה הבנה מוחלטת לחוסר הביטחון של מר נחמן בעמדותיו ואת חששו שחברי ליכוד אחרים ייחשפו למידע חדש ולתפיסות שונות. במכתבו הוא רק מחזק את פעילותנו. אנחנו מודים לו על כך וחוזרים על הצעתנו – אותה הוא כבר דחה בעבר מסיבות מובנות – לקיים דיון מדיני מעמיק באריאל".

סיעת הליכוד סירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully