וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השרים לחקיקה תדון בברית הזוגיות

פנחס וולף

10.1.2011 / 2:47

על פי הצעת החוק של ישראל ביתנו, זוג המבקש להקים משפחה מבלי לעבור טקס דתי יוכל להירשם כבני זוג בפני רשם נישואין ולהינות מההטבות החלות על זוגות נשואים

לקראת עימות נוסף בין ישראל ביתנו לש"ס? ועדת השרים לחקיקה תדון היום (שני) בהצעת חוק ברית הזוגיות שהגישו חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו) בתחילת הקדנציה. עם זאת, מקורבי רותם אמרו הערב לוואלה! חדשות כי במידה שיתברר שאין רוב בוועדה להעברת החוק, העלאת הנושא תדחה.

באופן מפתיע הן בישראל ביתנו והן בש"ס שומרים על פרופיל נמוך בקשר להצעת החוק ובשני הצדדים מתחמקים מלהגיב בנושא. זאת, בניגוד לפעמים אחרות שחוקים בעלי עניין ציבורי עלו לדיון, אז המפלגות התחרו ביניהן מי תפרסם תגובה חריפה יותר. ההערכה היא כי השקט התעשייתי נובע מכך שבישראל ביתנו חוששים שרעש תקשורתי יגרום להתנגדות עיקשת של המפלגות החרדיות ולקושי גדול בהעברת הנושא בוועדה, לאחר שנוצרו שני מוקדי רעש בשבועות האחרונים: הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מימון עמותות בידי גופים זרים והצעת חוק הגיור הצבאי. ייתכן שבמפלגה פיתחו אסטרטגיה חדשה לנסות להעביר הצעות חוק בחשאי.

הצעת החוק, שאם תחול בה התקדמות, צפויה לעורר זעם רב בציבור החרדי, זוג המבקש להקים משפחה, מבלי לעבור את טקס הקידושין המחויב על פי הדת היהודית, יוכל להירשם כבני זוג בפני רשם נישואין, וליהנות מההטבות החלות על זוגות נשואים. עם זאת, אם אחד מבני הזוג נשוי או היה נשוי בחצי שנה הקודמת הוא לא יוכל להירשם כזוג. ההצעה קובעת כי בהטבות אלו יזכה גם זוג שנישא בחו"ל ונרשם אצל רשם הנישואין.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי, "הנישואין בישראל הם דתיים בלבד. בידוע שאין לכפות על אדם הליכים וטקסים דתיים בניגוד לאמונתו. רבים מאזרחי המדינה אינם יכולים או אינם רוצים להינשא בנישואין הדתיים. החוק יוצר מסלול מקביל ושווה זכויות וחובות שבאמצעותו יכולים איש ואישה אזרחי המדינה החפצים בכך ליצור הסכם זוגי שאינו יוצר נישואין על פי הדין הדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully