וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות: נמחה נגד פרס בטקסי זיכרון

מוטי לוי

10.1.2011 / 0:01

בעקבות המחאה נגד שר הפנים אלי ישי בשבוע שעבר יזמו משפחות שאיבדו את יקיריהן בפעולות טרור מחאה משלהן: "לא לפרס, אבי הסכם אוסלו"

בימים האחרונים סיכמו ביניהם כמה בני משפחה של נפגעי טרור למחות נגד השתתפותו של נשיא המדינה, שמעון פרס, במהלך טקסי זיכרון לנפגעי פעולות טרור, מכיוון שלדבריהם פרס אחראי לרצח יקיריהם. כך נודע לוואלה! חדשות.

היוזמה שאבה השראה ממחאתו של דני רוזן ביום רביעי האחרון, נגד השתתפותו של השר אלי ישי בטקס האזכרה לניספי אסון הכרמל. ד"ר אריה בכרך, אב שכול ומיוזמי ההתארגנות, אמר לוואלה! חדשות, כי "האחריות האישית של פרס עצמו להרצחם של הרוגי הטרור גדולה לאין ערוך מהאחריות של אלי ישי ובנימין נתניהו באסון הכרמל". במכתב מחאה שהוציאו אתמול (ראשון) היוזמים נכתב, ש"אנו משפחות שכולות טרור תובעות מעתה לאפשר להם להפגין השנה נגד הנשיא פרס באזכרות הממלכתיות לחלליהם ומבקשות ממנו שלא יופיע באזכרות יקירינו".

"קורבנות השלום"

"חרה לנו מאוד שפרס ישב שם ולא הגיב. בסתר ליבי אני חושב שאולי הוא אפילו נהנה מזה", אמר בכרך על התעלמותו לכאורה של שמעון פרס מהתקרית בטקס הזיכרון לנספי אסון הכרמל. בנו, אהוד, נרצח ביולי 1995, יחד עם חברו אורי שחור, בזמן שרחצו בשמורת ואדי קלט שבצפון מדבר יהודה. לדברי בכרך, פרס אמר אז כי בנו היה "קרבן השלום הראשון".

"אנו סבורים ששמעון פרס נשיא המדינה אשם בהרצחם של אלפי יהודים וערבים בעקבות חתימת הסכמי אוסלו וההתנהלות בעקבות החתימה בוויתור לערבים על כל מעשי הטרור שעשו". בכרך הוסיף כי "אנחנו הולכים למחות כמו שמחו בטקס האזכרה הממלכתי לנספי אסון הכרמל, ואנו מבקשים מפרס שלא יבוא לאירועי אזכרה של נרצחי הטרור". לדבריו, מאז התקרית בטקס לנספי אסון הכרמל, מעל 20 בני משפחות שכולות פנו אליו והביעו את הזדהותם עם רעיון המחאה נגד השתתפותו של פרס.

ענת כהן, אחותו של גלעד זר שנרצח בפיגוע ירי במאי 2001, ומי שעומדת מאחורי היוזמה יחד עם ד"ר בכרך אמרה לוואלה! חדשות: "כשאחי נרצח חשבתי ואמרתי שכל מי שנתנו נשקים לגרועים שבאויבנו צריכים לעמוד לדין כשותפים מלאים לפשע הרציחות". כהן הוסיפה כי "בוודאי שאין להם מה לעשות בטקסי הזיכרון. בן אדם שלא יכול להגיד 'ידי לא שפכה את הדם הזה', מה יש לו לבוא לטקס זיכרון להתבכיין, להתייפייף ולהצתבע?". לדבריה של כהן "זה לא ראוי ששמעון פרס משתתף בטקסים האלה. הוא שותף לכל רצח שהיה, וחס וחלילה, שיהיה, ואין לו מה לחפש באירועים האלה. הרצחת וגם ירשת? אם פרס היה מכבד את עצמו הוא בכלל לא היה מופיע. מבחינתי הוא פושע".

מחאה שנויה במחלוקת

במכתב המחאה של בכרך וכהן נכתב בין היתר כי "אם משטרת ישראל אפשרה לבן זוגה של מפקדת המשטרה ועוד משפחות שכולות להפגין נגד ראש הממשלה ולגרום לסילוקו של שר הפנים מטקס אזכרה ממלכתי, אנו דורשים לאפשר לנו לעשות זאת מעתה בטקסים למות יקירינו. בוודאי שלא להוציאנו בברוטאליות כפי שנעשה בעבר כלפי חברינו שהפגינו ומחו". אל המכתב הצטרפו גם ד"ר אלי פיקאר אשר איבד את בנו בפיגוע ירי, שמחה ופנינה מאליק שאבדו את בנם בקרב בג'נין, משה הר מלך שאבד את בנו בפיגוע ירי, וד"ר שלמה ורעייתו ססיל גוטל, שאבדו את בתם בפיגוע.

בארגון 'אלמגור' לנפגעי טרור, בו חבר ד"ר בכרך כיו"ר הפורום של ההורים השכולים, מתנגדים ליוזמה. סא"ל במיל' מאיר אינדור, בעצמו פצוע טרור ומי שעומד בראשון ארגון 'אלמגור' אומר ש"בדקתי את היוזמה של ד"ר אריה בכרך אצל הורים שכולים, אצל חלקם היא התקבלה ואצל חלקם היא נדחתה. אריה בכרך הוא אדם מאוד אינטלגנטי ואצלו המהות חשובה יותר מהטקסיות, עם זאת ישנם הורים שאצלם הטקסיות חשובה יותר", אינדור הוסיף כי "כולנו מזועזים ממעשיו של דני רוזן בטקס הזיכרון לנספי אסון הכרמל. בוודאי שתוצאות הסכמי אוסלו והכנסת הכוחות הפלסטיניים לאזור, אשר פרס היה מעורב בהם עד הצוואר, הביאו למכפלות בסדרי גודל עצומים בהרוגים ובפצועים, דברים שלא נחקרו ואשר פרס לא נתן עליהם את הדין בפני הציבור".

ציון סווירי, אב שכול וחברו האישי של ד"ר בכרך, המכהן אף הוא בפורום המשפחות השכולות של ארגון 'אלמגור' דחה אף הוא את היוזמה. סווירי אמר לוואלה! חדשות ש"אני לא מסכים עם דעתו של אריה. טקס ממלכתי הוא טקס ממלכתי וצריכים לכבד גם את הקורבנות וגם את האירוע הממלכתי. אירוע נעשה למען הקורבנות ונשיא המדינה הוא הדמות הכי ממלכתית שיש למדינה והוא לא דמות פוליטית. אי לכך צריכים לכבד את הנשיא ואי אפשר להגיד לו אתה אל תשתתף בטקס שלנו. ברגע שהנשיא נבחר הוא כבר מעל הפוליטיקה, כך אני רואה את הדברים".

בבית הנשיא סרבו להגיב בנושא.

(עדכון ראשון: 21:45, 09.01.11)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מה דעתכם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully