וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לישי: "להפסיק לשלוח לי מכתבי כיסוי"

9.1.2011 / 19:14

רה"מ נזף בשר ישי בגלל הצעתו להעביר 700 מיליון שקלים למערך הכיבוי, הצעה גבוהה מזו שאושרה בממשלה. "עדיף שלא תשלחו לי יותר ממכתב כיסוי אחד ביום, ושלא יעלה על מיליארד שקל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נזף היום (ראשון) ביו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי במהלך ישיבת הממשלה. זאת לאחר שישי שטח את טענותיו נגד הצעתו של נתניהו בדבר הסיוע למערך החירום, והציג את הצעתו למתן 700 מיליון שקלים למערך הכבאות, שאינה כוללת טייסת כיבוי וללא קשר לביצוע רפורמה בכבאות. ראש הממשלה אמר, כי "ביקשתי להפסיק לשלוח לי, איך נקרא לזה בלשון דיפלומטית, 'מכתבי כיסוי'. עדיף שלא תשלחו יותר מאחד ביום, ועדיף שלא יעלה על מיליארד שקל".

בהמשך, התייחס נתניהו גם לאמירה של ישי לפני ישיבת הממשלה לפיה "עדיף לקבל את ההחלטה הנכונה, או להקים ועדת חקירה קודם ההחלטה". נתניהו אמר בתגובה, כי "אנחנו לא עובדים בשביל ועדות חקירה. זו גישה בלתי אפשרית".

בקדימה התייחסו לחילופי הדברים. "נתניהו מאבד שליטה", נכתב בהודעת המפלגה. "כך נראית ממשלה בסוף דרכה. דברי השרים נגד נתניהו ותגובת נתניהו לשריו הינם עדות נוספת לכך שאין ראש ממשלה בישראל וכל שר כטוב בעיניו יאמר ויעשה. מוטב שנתניהו, במקום להוציא את תסכולו על שריו, יעשה חסד עם הציבור ויפנה את מקומו".

הממשלה אישרה מוקדם יותר היום את הצעת ראש הממשלה להעביר סיוע לשירותי החירום בסכום של 800 מיליוני שקלים, כאשר 350 מיליונים מתוכם יושקעו במערך הכבאות ובניית מערך הכיבוי האווירי. כחלק מההחלטה, מערך הכבאות יעבור למשרד לביטחון הפנים. שרי ש"ס התנגדו להצעה, 20 שרים הצביעו בעד ההחלטה ושר אחד נמנע. יו"ר ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אמר לאחר ההחלטה כי "האישור היום הוא הבסיס למחדל הבא בכיבוי האש, שעון פיקוח הנפש החל לפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully