וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דו"ח המבקר: מנכ"ל מאוחדת התפטר

אריאל נוי

9.1.2011 / 18:41

בתום ישיבה סוערת של דירקטוריון הקופה, שעסקה בדרישת משרד הבריאות לפטרו, הודיע המנכ"ל שלמה מועלם כי הוא מתפטר מתפקידו. במכתב שמסר לעובדים כתב: "קיבלתי בעיות בירושה"

מנכ"ל קופת חולים מאוחדת, שמואל מועלם, הודיע אחר הצהריים (ראשון) כי החליט להתפטר מתפקידו, על רקע דו"ח מבקר המדינה שהצביע על ליקויים רבים בניהולה. ההחלטה התקבלה בתום ישיבת דירקטוריון סוערת של קופת החולים, בה נידונה דרישת משרד הבריאות לפטרו.

במכתב ששלח מועלם, המיועד לעובדי קופת החולים, הוא אינו נוטל אחריות למעשיו. במקום זאת הוא טוען כי הוא פעל על מנת לתקן את הבעיות שנחשפו בדו"ח, ושלטענתו הוא קיבל בירושה: "מובן לכל בר-דעת, שבעיות שורשיות אלה הן ירושה כואבת איתה נאלצתי להתמודד. אם נוצר הרושם כאילו ברחתי מטיפול בבעיות אלה, הרי שבוודאי זהו רושם מוטעה. מועלם מציין עוד במכתבו, כי "אם תחליטו לאמץ את המלצות משרד הבריאות העומדות בניגוד לעמדת מבקר המדינה אתם שולחים אותי בעל כורחי למאבק ארוך ככל שיהיה להוכיח את צדקתי". לדבריו, המבקר מעולם לא המליץ על פיטוריו.

בחודש נובמבר פירסם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, דו"ח חמור על התנהלות בכירי קופת חולים מאוחדת בשנים האחרונות בו חשף פעולות בלתי תקינות לשם גיוס ושימור מבוטחים.
ביום רביעי הסתיימו 21 הימים בהם היה אמור דירקטוריון מאוחדת להשיב על מכתבו החריף של מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, שדרש להדיח את מועלם, בעקבות ממצאי הדו"ח. עד היום לא פיטר הדירקטוריון איש מבכירי ההנהלה.


מקופת חולים מאוחדת נמסר לוואלה! חדשות כי ?שמואל מועלם הודיע הערב לדירקטוריון הקופה כי החליט לפרוש מתפקידו, בתום שלוש שנות כהונה כמנכ"ל, ולאחר 42 שנות שירות בקופה. דירקטוריון הקופה קיבל את הודעתו של מר מועלם והעביר את מלוא סמכויות המנכ"ל ליו"ר הדירקטוריון, הרב ירחמיאל בויאר, עד לבחירת ממלא מקום מנכ"ל בתוך כשבועיים".

עוד נמסר מהקופה כי "דירקטוריון מאוחדת השלים היום סדרה אינטנסיבית ביותר של דיונים על ממצאי דו"ח מבקר המדינה, במהלכם נתקבלו החלטות נחרצות באשר לתיקון המידי של הליקויים שנתגלו, ובכלל זה גם מסקנות אישיות בהתאמה לממצאי המבקר ובכפוף לשימועים, כמתחייב ע"פ חוק. סיכום החלטות דירקטוריון מאוחדת יועבר למנכ"ל משרד הבריאות?.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully