וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה החליטה להרוס חמישה בתים בבית אל

יהושע בריינר

9.1.2011 / 17:15

בעקבות עתירת פלסטיני לבג"ץ בטענה שהמדינה אפשרה בניית בתים על קרקע בבעלותו בהתנחלות בית אל, פורסמו צווים להריסת חמישה מבנים במקום. פרקליט העותר: "זה מס שפתיים"

המנהל האזרחי פירסם צווי הריסה כנגד חמישה בתים שנבנו בבית אל, כך עולה היום (ראשון) מתשובת המדינה לעתירה שהוגשה לבג"ץ בנושא. את העתירה הגיש עבד אל רחמן קאסם, תושב כפר סמוך הטוען לבעלות על הקרקע, כנגד צה"ל, המנהל האזרחי והמועצה המקומית בית אל. צווי ההריסה הוצאו לאחר שבעלי הקרקע לא התייצבו לשימוע שנערך בנושא.

"הודעת המדינה היא בגדר מס שפתיים", אומר בא כוחו של מגיש העתירה, עו"ד שלומי זכריה. "מצד אחד ברור כי יש בנייה בלתי חוקית שמתבצעת שבועות רבים בבית אל, אולם מנגד ברור שלא ננקטים צעדי אכיפה אופרטיביים אשר יובילו לאכיפת חוק. בית המשפט נאלץ למלא תפקידן של רשויות האכיפה אשר מתנערות באופן שיטתי מהחובות המוטלות עליהן".

בעתירה נטען כי חמישה בתים נבנו על קרקעות שהופקעו בטענה של צרכים ביטחוניים. במועצה המקומית בית אל דחו את הטענות, ואמרו בתשובתם כי בדומה לעתירות של ארגוני ימין בנושא, על בג"ץ לא להתערב בהחלטות שכאלה, שכן מדובר בעתירה פוליטית.

המדינה מצידה הודתה כי מדובר בבנייה לא חוקית, ואף הוציאה צווי הפסקת עבודה וכן צווי הריסה למבנים שטרם אוכלסו, לאחר שאנשי בית אל לא התייצבו לדיון בנושא. המדינה אף כותבת בתשובתה כי לא תתנגד להוצאת צו בג"ץ שיורה למועצת בית אל להימנע מכל בנייה בשטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully