וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הש"ג הצטנן, לקה בלבו, והוכר כנכה צה"ל

יהושע בריינר

9.1.2011 / 17:34

חייל ששירת כמאבטח מתקנים בצריפין הצטנן ולקה עקב כך בדלקת בלבו. לאחרונה הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל. עורך דינו: "לא רק לוחמים, גם ש"ג יכול לסבול מתנאי שירות קשים"

חייל ששירת בצריפין ולקה בדלקת בלבו בעקבות הצטננויות חוזרות יוכר כנכה צה"ל, כך החליט באחרונה אגף השיקום במשרד הביטחון. החייל, ששירת כמאבטח מתקנים, פתח בשבועות האחרונים בהליכים בפני ועדה רפואית של משרד הביטחון, לקביעת אחוזי נכותו. הזכאות לנכות נקבעה לאחר שהוכח כי הדלקת בלבו נגרמה באופן ישיר כתוצאה משירותו הצבאי.

בתצהיר שהגיש למשרד הביטחון טען החייל, שהתגייס במהלך שנת 2008, כי הוא אולץ לעמוד בשער הבסיס כשהוא לובש מדים ייצוגיים בלבד, מדי א', ונאסר עליו ללבוש מעיל או בגד מחמם. לדבריו, כחצי שנה לאחר שהחל לבצע שמירות החל ללקות בהצטננויות חוזרות, בשל הקור העז והגשמים. הצינונים הקשים הובילו לדבריו לכאבי גרון, ומספר חודשים לאחר מכן הוא אובחן כלוקה בדלקת שריר הלב. בסופו של דבר הוא שוחרר מצה"ל.

"אין לי ספק שעקב שירותי הצבאי, בו נאלצתי לעמוד בקור ללא ציוד חורף, לקיתי במחלה", טען החייל בתצהיר. טענותיו של החייל התאמתו לאחר בדיקה שערך לו רופא מטעם אגף השיקום. החייל גם טען כי מחלתו הייתה נמנעת אם היה מקבל טיפול רפואי כיאות על ידי רופאי הבסיס, אך טענתו על רשלנות רפואית בנושא נדחתה.

"לעיתים גם ש"ג בצבא עלול למצוא את עצמו מול תנאי שירות קשים, ולא רק לוחמים", אומר בא כוחו של החייל, עו"ד אלי סבן, המתמחה בתביעות מול משרד הביטחון. "לצערנו החייל חלה עקב תנאי שירותו. משרד הביטחון הכיר בכך שהחייל, אשר היה בריא עם גיוסו, חלה בשירותו , והכיר בו כנכה צה"ל. הכרה זו תזכה אותו בטיפול רפואי ושיקום מטעם משרד הביטחון".

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי:
joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully