וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהומות בטוניסיה: 20 הרוגים מאש המשטרה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.1.2011 / 16:25

הרשויות אישרו כי 8 מפגינים נהרגו, אך בתקשורת דווח על 20 הרוגים בהפגנות המחאה על האבטלה במדינה. הצבא אף נפרש במוקדי העימות. הפגנות גם באלג'יריה, שם נהרגו שלושה מאש המשטרה

המהומות בטוניסיה גוברות, ומגיעות למימדים שעשויים להדאיג את השלטונות. לפי דיווחים שהתפרסמו היום (ראשון) בכלי התקשורת הערביים, לפחות 20 הרוגים נמנו בהפגנות אתמול ברחבי המדינה, במהלכן התעמתו צעירים עם המשטרה במחאה על האבטלה הגואה. עוד עולה מהדיווחים, כי חיילי הצבא נפרשו במוקדי המהומות.

לפי הדיווחים, בעימותים בעיר תאלא נהרגו אמש שישה מפגינים ונפצעו עוד עשרות, בהם שישה במצב קשה. עדי ראייה סיפרו כי המפגינים הציתו מבנה ממשלתי. בתגובה ירו כוחות הביטחון אש לעבר המפגינים, השליכו רימוני הלם וניסו לפזרם עם זרנוקי מים. במוקד הפגנות אחר, בעיר אל-קסרין, נהרגו לפי הדיווחים 14 בני אדם, בהם ילד בן 12 שנורה למוות בראשו. הרשויות במדינה אישרו לפי שעה רק שמונה מקרי מוות, והבהירו כי "השוטרים פתחו באש לגיטימית לצורך הגנה עצמית".

מהומות הצעירים במחאה על האבטלה במדינה נמשכות מאז 17 בדצמבר, אז הצית עצמו מוחמד בועזיזי, סטודנט בעיר סידי בוזיד, לאות מחאה על כך שהמשטרה החרימה פירות וירקות שמכר ללא רישיון. לפני כמה ימים מת בועזיזי מפצעיו, ובינתיים התפתחה תנועת מחאה שלמה במדינה, שגם הכרזה ממשלתית על תוכנית למלחמה באבטלה לא הצליחה להרגיע. הפגנות המוניות התרחשו מאז כמעט מדי יום מאז, ואתמול, כך נראה, הגיעו לשיא חדש.

המחאה גלשה בסוף השבוע גם לפריז בירת צרפת, שם הפגינו אמש עשרות צעירים ממוצא טוניסאי מול הקונסוליה הטוניסאית. במקום אף אירע הבוקר פיצוץ קטן, שגרם נזק קל. "ייתכן שמדובר במעשה טרור", אמר שגריר טוניסיה בצרפת, ראוף נג'אר.

מהומות באלג'יריה במחאה על האבטלה. AP
הפגנה לילית באלג'יריה/AP

במקביל, התפשטה המחאה בשלושת הימים האחרונים גם לאלג'יריה השכנה, וגם שם מוחים ההמונים על האבטלה ועל עלויות המחיה הגואות. לפי הדיווחים הרשמיים, במהומות נהרגו לפחות שלושה מפגינים מאש המשטרה. עוד נמסר כי 800 בני אדם נפצעו במהומות, רובם שוטרים.

הבוקר, בניסיון להרגיע את המתיחות, הודיעה ממשלת אלג'יריה כי תקצץ במס המוטל על מוצרי מזון מסוימים. לפי הדיווחים בתקשורת, התוצאה צפויה להיות ירידה משמעותית במחירים של מוצרים מסוימים, כגון שמן בישול וסוכר. בד בבד, נמסר כי המשטרה עצרה כ-1,000 מהמפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully