וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: "האחריות על החינוך מההורים - למדינה"

9.1.2011 / 13:20

חיבור נדיר בין הון לשלטון - תעשיינים וח"כים, הביא לניסוח הצעת חוק שתוגש בקרוב ומטרתה העברת ה"חובה" מחוק החינוך מכתפי ההורים - למדינה. "היום עובדים לפי שיטת כיבוי שריפות"

חברי כנסת, תעשיינים ואנשי חינוך בכירים חברו יחדיו היום בשעות הצהריים (ראשון) במסיבת עיתונאים שהתקיימה בבית סוקולוב בתל אביב שם הציגו תוכנית לאומית מקיפה לשיפור מערכת החינוך בישראל, פרי תיכנונה של תנועת "הכל חינוך" - תנועה לקידום החינוך בישראל. בין המשתתפים נכחו התעשיין דב לאוטמן ואיש ההיי-טק שלמה דברת, וכמו כן פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית, ביניהם ח"כ איתן כבל (עבודה), ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) וח"כ זאב בילסקי (קדימה).

"כל חינוך" תגיש בימים הקרובים באמצעות חברי הכנסת הצעת חוק - "חוק אחריות המדינה לחינוך", שמטרתה לשנות באופן יסודי את איכות מערכת החינוך בישראל. הצעת החוק עוסקת בסל חינוך אישי לכל תלמיד ובמניעת אפליה על ידי קידום אישי. כמו כן, התוכנית תעסוק בחיזוק ניכר של מעמד המורים. ההצעה קובעת שהמדינה היא שאחראית למימוש, הגנה ומימון הזכות לחינוך. המהלך נעשה בתיאום עם השלטון המקומי ועם פורום 15 הערים הגדולות.

עוד על פי ההצעה, הפעלת מוסדות חינוך תותנה בהחלת תוכנית היסוד - מוסד חינוך יתקיים או ייפתח רק במידה וקיבל את הרישיון המתאים מהמנהל הכללי במשרד החינוך, והמנהל הכללי ייאשר זאת רק בתנאי שהמוסד יחיל את תוכנית לימודי היסוד. (לימודי מתמטיקה, עברית/ערבית ואנגלית). במידה ובני ישיבות לא ייקבלו את אותה תוכנית יסוד – על המדינה תוטל החובה להשלים להם את לימודים אלה.

"המדינה משקרת בנוגע לשיפור"

נשיא התנועה, הרב שי פירון, טען במסיבת העיתונאים כי יציבותה של מערכת החינוך לא צריכה להיות תלויה בזהותו או בכוחו של שר חינוך כזה או אחר. "המדינה משקרת לנו בכל הנוגע לשיפור במערכת החינוך ובהישגיה, מפני שהשקעה פר תלמיד היא מהנמוכות במדינות ה-OECD". לדבריו, תקציב דיפרנציאלי ייטפל בפערים הקיימים כעת שלמעשה יוצרים אפליה בין תלמידים, שהיא "פגם מוסרי".

ח"כ זבולון אורלב, לשעבר יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, אמר באירוע שמערכת החינוך בישראל היא חסרת חזון ומיושנת . "אנחנו מכריזים היום על הטלת האחריות לחינוך על מדינת ישראל, במסגרתה חובות המדינה כלפי התלמידים תהיינה מוגדרות".

מנכ"ל גוגל ישראל, מאיר ברנד שנכח גם הוא באירוע, אמר כי המוח ישראלי הוא יוצא דופן ביכולת לחשוב מחוץ לקופסא, אך לדבריו, "אם המדינה רוצה לשמור על היתרון היחסי הזה, חינוך חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות הלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully