וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סדרת אילוף

יניב אסם

9.1.2011 / 12:11

מה עושים עם כלבים שמעצבנים את השכנים או יורקשייר חצוף? ובכלל יכול להיות שהכלב שלכם גיי? יניב אסם, מאלף כלבים מומחה מכלביית אפיקים עונה לכם

יש לי 2 כלבים אשר בלילות ישנים בבית מפני שהשכנים מתלוננים על נביחות. בלילות האחרונים הכלבים הופכים את שקית האשפה בבית. הם מבינים שהם עשו משהו לא בסדר, אבל ממשיכים.

תלונות השכנים הם באמת סיבה טובה להכניס את הכלבים הביתה, אך כלבים שלא יודעים להתנהג בבית חייבים ללמוד:
א. הכניסו אותם הביתה כאשר אתם בבית ולמדו אותם מה מותר להם ומה אסור. תנו להם הזדמנות לטעות בנוכחותכם, אימרו לא, מישכו ברצועה וגירמו להם להבין באופן מוחלט מה מותר ומה אסור.
ב. קישרו אותם בלילות הראשונים בקרבתכם, למדו אותם להישאר ולא להזיק. טוב יהיה לאפשר להם לישון במקום קבוע בבית על מצע רך וחזק כמו מיטת פלסטיק.
ג. דאגו לסגור דברים שמושכים אותם מאוד ותרגלו את הלילה לפני שאתם הולכים לישון כלומר לאחר תקופה של זמן תיקונים במשך היום וקשירה בלילה אפשרו להם חופש בלילה, אך אתם קומו מספר פעמים ותקנו את התנהגותם, הפתיעו אותם.
אני ממליץ בחום על הזמנת מאלף לפעם אחת שיסביר לכם באופן פרקטי את התהליך.

אילוסטרציה. ShutterStock
לפעמים הם מבינים שעשו "משהו לא בסדר"/ShutterStock

יש לי גור יורקשייר שובב בן 4.5 חודשים, גולדן ולברדור. אני מנסה לחנך את היורקשייר לעשות את צרכיו על עיתון או בחוץ בעקביות, אבל לא ממש מצליחה. מדי פעם הוא הוא עושה את צרכיו במקומות שונים בבית.

היורקי שחי בין ענקים חביבים - מבולבל. ראשית מספיק לעיתונים, נקה ואל תאפשר לכלב לחזור לשם. מומלץ לנקות בסבון וחומץ. צמצם את שטח מחייתו והוצא את הגור מספר רב של פעמים החוצה. אפשר לו להסתובב בבית רק תחת השגחה.
למען הסר ספק השתנה על עיתונים היא דרך מאוד נוחה לבעלים החדש, אך מאוד ארוכה ומבלבלת.

אני ממליץ שלא להשתמש בשיטה זאת בעיקר שיש כלבים נוספים בבית.

אילוסטרציה. ShutterStock
"יורקשייר שובב"/ShutterStock

יש לנו כלב זכר מעורב (קוקר וגולדן) בן כמעט שנה. לאחרונה שמנו לב שמספר פעמים כלבים שונים ניסו להזדווג איתו. האם זה הגיוני, האם יתכן שלכלב יש נטיות הומוסקסואליות המוקרנות החוצה? בכל מקרה הוא תמיד היה הצד הפאסיבי.

הגור המתבגר שלכם מתנהג בצורה הטבעית ביותר וכך גם הכלבים שמשחקים איתו. עד כה לא מוכרת תופעת הומוסקסואליות בכלבים, אך בהחלט ניתן לראות כלבים צעירים קופצים זה על זה ומנסים תנועת זיווג כחלק ממשחק ותרגול עתידי. מקובל שכלבים בוגרים הם אלו הקופצים על צעירים.
הדאגה היחידה שיש היא עם מפרקי הכלב הצעיר. משקלם של הזכרים הבוגרים יכול לגרום לו לנזק באגן. היות ומדובר בגזע בינוני בגודלו והגור כבר בגיל שנה אני מציע להסיר דאגה באופן מוחלט ולתת לכלב לשחק וליהנות וממש לא להתערב.

כלב במצעד הגאווה של ניו יורק. ShutterStock
כלב במצעד גאווה בניו יורק/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully