וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "יש טפטוף הסלמה בדרום, נדון בזה"

9.1.2011 / 11:24

לאחר סופ"ש סוער בו נהרג חייל צה"ל ונפצעו ארבעה אזרחים בגבול הרצועה, התייחס רה"מ לנושא ואמר כי "ניתן על זה את הדעת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נדרש לנושא ההסלמה בדרום לאחר שרקטת קסאם נוספת נורתה הבוקר (ראשון) לשטח ישראל. בסוף השבוע נהרג חייל צה"ל ונפצעו ארבעה נוספים בתקרית ירי "אש ידידותית" בגבול הרצועה, בנוסף נפצעו שלושה עובדים זרים באחד מקיבוצי הסביבה וכן נהג משאית שנפגע מרסיסים. עם זאת, בפורום שרי הליכוד שהתכנס הבוקר לפני ישיבת הממשלה השבועית התייחס נתניהו לתקריות בלקוניות ואמר כי "יש טפטוף של הסלמה מרצועת עזה והשבוע נצטרך לתת על זה את הדעת".

גם שר התשתיות, עוזי לנדאו התייחס להסלמה בדרום ואמר שתושבי הדרום הופכים להיות בשר תותחים ואנחנו ישובים במרכז הארץ בשקט. "הממשלה צריכה לחשוב על מדיניות של אפס סובלנות וגביית מחירים כבדים מהפלסטינים", אמר. מנגד, שר המדע, דניאל הרשקוביץ הרגיע ואמר כי משיחות שערך עם מומחים שמע כי אין ניצנים של הידרדרות, אולם לדבריו "צריך להבהיר לפלסטינים שלא מדובר במשחק ילדים".

בתוך כך, הבוקר נודע כי בעקבות הירי בדרום, שוקלים במערכת הביטחון להציב ביישובי הסביבה אמצעי התרעה מפני פצצות מרגמה. על פי ההערכה, המערכת תוכל להיכנס לשימוש בתוך מספר שבועות, אבל גורמים אזרחיים אומרים כי למיטב הבנתם, המערכת עדיין אינה מבצעית דיה.

טווח הזמן מירי פצצת המרגמה עד הנפילה ארוך יחסית ומגיע לכחצי דקה, זאת לעומת רקטת קסאם, שזמן הירי שלה עומד על כ-20 שניות. בקיבוץ בו התפוצצו אתמול הפצמ"רים שפגעו קשה בעובדים הזרים אומרים כי אם היתה פעילה מערכת כזו אפשר והפגיעה היתה נמנעת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully