וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'קי מצא הורשע בסיוע לקבלת שוחד והפרת אמונים

גלעד גרוסמן

9.1.2011 / 10:31

ראש רשות המסים לשעבר הודה והורשע במסגרת עסקת טיעון בעבירות של הפרת אמונים ובסיוע לקבלת שוחד. "ההודאה היא מסר חשוב למניעת חלחול השחיתות"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה הרשיע הבוקר (ראשון) את ראש רשות המיסים לשעבר ג'קי מצא, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של הפרת אמונים ובעבירה של סיוע במתן שוחד. אישום השוחד שיוחס למצא הוסר מכתב האישום המתוקן. מדובר בהרשעה הראשונה ב"פרשת רשות המיסים" בה נטען שקובי בן גור ויורם קראשי, בסיועה של שולה זקן, אחותו של קראשי, ניסו להשפיע על מינויים ברשות כדי לקדם אינטרסים אישיים שלהם.

התובעת בתיק, עו"ד מיכל רוזן-עוזר אמרה בדיון כי "יש חשיבות רבה לכך שמצא, מי שעמד בראש רשות המיסים, אחד התפקידים הבכירים במערכת הציבורית, נוטל אחריות ומודה שקיבל סיוע בקידומו על ידי גורמים אינטרסנטים ונעתר לדרישתם להשיג דריסת רגל ברשות". לדבריה, "ההודאה היא מסר חשוב למניעת חלחול השחיתות ותהווה תרומה משמעותית למניעת השחתה של מערוכות ציבוריות".

פרקליטו של מצא, עו"ד נבות תל-צור אמר כי "נפל דבר הבוקר עם הגשת כתב האישום המתוקן, משום שתהום גדולה מאוד פרושה בין כתב האישום המקורי לזה המתוקן. עבירת השוחד שיוחסה למצא מהווה את העבירה החמורה ביותר בתחום טוהר המידות ועכשיו נפתחה הדרך לאפשר למצא ליטול אחריות על הפגמים בהתנהלות שלו". עוד הוסיף תל-צור כי מצא כבר נטל אחריות כשהתפטר עוד בטרם הגשת כתב האישום. "אין כאן ממד של שחיתות אישית או פגיעה בטוהר המידות", אמר תל-צור.

במקביל לכתב האישום שהוגש בפתח תקוה הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד זקן, מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בגין חלקה בפרשה. זקן כבר העידה נגד מצא ונגד אחיה ושאר הנאשמים, ומצא צפוי להעיד נגדה כאשר ייפתח שלב ההוכחות במשפטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully