וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: הממשלה צפויה לאשר את חוק גיוס החרדים

9.1.2011 / 6:00

הממשלה צפויה לאשר הבוקר את ההצעה לגייס חרדים לשירות צבאי ואזרחי. שרי העבודה, ישראל ביתנו וש"ס צפויים לתמוך במהלך בעוד שבאופוזיציה טוענים, כי "מדובר במצג שווא בפני בג"ץ"

הממשלה צפויה לאשר הבוקר (ראשון) את הצעת ההחלטה לגיוס חרדים לשירות אזרחי ולשירות צבאי. על פי הצעת ההחלטה, השנה יגויסו 2,400 חרדים, מחציתם לשירות צבאי ומחציתם לשירות אזרחי. כל שנה מספר המגויסים יגדל עד שבשנת 2015 מספרם יגיע ל- 4,800, מחציתם לשירות צבאי ומחציתם לשירות אזרחי. על פי ההצעה, צעירים חרדים עד גיל 22 יבצעו שירות צבאי רגיל. בין הגילאים 22-26 הם יבצעו שירות אזרחי בתחומי חירום, ומגיל 26, ומתגייסים עם ילדים מגיל 22 ומעלה, הם ישרתו בשירות אזרחי רגיל.

הצעת ההחלטה מגיעה לדיון שני בממשלה לאחר שלפני שלושה שבועות החליט ראש הממשלה לדחות את ההצבעה בנושא. ביום שישי התגבשה ההצעה הסופית בעקבות פגישה שקיים נתניהו עם שר האוצר, יובל שטייניץ, ועם ראש אכ"א, האלוף אבי זמיר.

בהחלטה צפויים לתמוך שר הביטחון אהוד ברק, ושרי העבודה הנוספים. ככל הנראה, אליהם יצטרפו גם שרי ישראל ביתנו, אם כי ההחלטה הסופית תתקבל בישיבת "שרינו" לפני ישיבת הממשלה. כזכור, ח"כ משה (מוץ) מטלון, חבר המפלגה, הניח הצעת חוק מרחיקת לכת יותר בנושא, וביום שיש הוא הביע אכזבה מסוימת מהצעת ההחלטה הנוכחית, אם כי הוא בירך על עצם ההחלטה.

"דורש התאמות תרבותיות"

הערכה היא שגם ש"ס תתמוך בסופו של דבר בהצעה, לא לפני שהיא תוודא שישנן התאמות נדרשות לאוכלוסייה החרדית. יו"ר ש"ס, אלי ישי אמר ביום שישי, כי "בעשור האחרון יזמתי עידוד תעסוקה, עידוד הכשרה מעשית והרחבת הנח"ל החרדי תוך יישום התאמות תרבותיות מול ציבור מיעוטים ובכלל זה מול הציבור החרדי. אם בתוכנית המוצעת יש את ההתאמות הנדרשות – נתמוך בה, ואם לא, נדרוש שיוכנסו ההתאמות הנדרשות טרם ניתן את תמיכתנו". לרשימת התומכים יצטרף גם יו"ר הבית היהודי, והשר האחראי על השירות האזרחי, דניאל הרשקוביץ.

באופוזיציה תקפו אמש בחריפות את התוכנית. יו"ר הצוות לבחינת יישום "חוק טל" בוועדת החוץ והביטחון, ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), אמר כי "נתניהו שוב מביא החלטה שתכליתה העיקרית היא יצירת מצג שווא בפני בג"ץ. בניגוד לספינים שמופצים על ידי ראש הממשלה, מדובר במחטף שלא זכה לברכתם של היועצים המשפטיים של המשרדים הרלוונטיים, אשר קיים סימן שאלה ביחס לחוקיות ולחוקתיות של ההסדרים המוצעים בו. בהצעתו, נתניהו מעדיף להעניק שורת הקלות בהענקת פטורים משירות צבאי לחרדים, אך נמנע מלקבוע יעדים ברורים לגיוס חרדים לשירות צבאי משמעותי".

בתוך כך, הממשלה צפויה לאשר הבוקר גם את התוכנית ל"שיפור היערכות העורף למקרי חירום ואסונות", כאשר קיימים חילוקי דעות חריפים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הפנים אלי ישי בנושא. בנוסף, צפויה הממשלה לאשר גם את מינויו של יעקב גנות לתפקיד מנכ"ל המשרד לביטחון פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully