וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת טיעון: ג'קי מצא לא יואשם בשוחד

גלעד גרוסמן

8.1.2011 / 21:23

הפרקליטות תציג לביהמ"ש הסדר טיעון שגובש עם ראש רשות המסים לשעבר: מצא יודה בחלק מעבירות הפרת האמונים ובסיוע לשוחד, אך לא בעבירת שוחד. אין הסכמה על העונש

הפרקליטות תציג מחר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בפתח תקוה הסדר טיעון שגובש עם ראש רשות המסים לשעבר, ג'קי מצא, הנאשם הבכיר בפרשת "רשות המסים". על פי ההסדר, עבירת השוחד בה הואשם מצא, שהיתה העבירה המרכזית בכתב האישום נגדו, תמחק, וכן חלק מהאישומים נגדו בגין הפרת אמונים. מצא יודה בחלק מעבירות הפרת האמונים וכן בסיוע למתן שוחד. הצדדים לא הגיעו להסכמה לגבי העונש. מצא צפוי להעיד נגד שאר המעורבים בפרשה. בפרקליטות אישרו את קיום העסקה ואמרו כי הפרטים ימסרו מחר בבית המשפט.

בכתב האישום המקורי שהוגש בפרשה נגד מצא ושורה של בכירים נוספים ברשות המסים ואנשי עסקים, באמצעות עו"ד מיכל רוזן-עזור מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, נטען כי קובי בן גור ויורם קארשי, אחיה של שולה זקן, ניסו להשיג השפעה בתוך הרשות באמצעות קידום עובדים שונים, מתוך ציפייה שלאחר מכן יטיבו עמם. בין השאר, נטען, מצא הבין כי השניים סייעו לו להתמנות לתפקיד כדי שיעזור לאינטרסים שלהם בהמשך, בין השאר במינויים של עובדים ברשות.

מהסדר הטיעון נמחק כאמור סעיף האישום בקבלת שוחד מבן גור וקראשי, אולם נותר אישום של סיוע למתן שוחד, לאחר שהעלים עין מפגישה שקיים בן גור עם בכירה ברשות. הצדדים כאמור לא הגיעו להסכמה על העונש, וכל צד יוכל לטעון לעונש כראות עיניו. העונש המירבי על הפרת אמונים הוא שלוש שנות מאסר ועל סיוע במתן שוחד שנתיים, זאת לעומת שבע שנות מאסר בגין קבלת שוחד.

במקביל לכתב האישום שהוגש בפתח תקוה הוגש לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד זקן, מנהלת לשכתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בגין חלקה בפרשה. זקן כבר העידה נגד מצא ונגד אחיה ושאר הנאשמים, ומצא צפוי להעיד נגדה כאשר ייפתח שלב ההוכחות במשפטה.

פרקליטו של מצא, עו"ד נבות תל-צור סירב להגיב לדברים. טרם התקבלה תגובת הפרקליטות.

עם פתיחת המשפט בפרשה לפני כשנה, אמרה עו"ד רון-עוזר כי "הפרשה שנגלית לעיניו בתיק הזה היא אחד הגילויים המדאיגים ביותר של התנהגות מושחתת וקלוקלת בשירות הציבורי". היא הוסיפה שמצא הוא מבכירי עובדי המדינה שהועמדו אי פעם לדין. "רשות המסים היא רשות אכיפה שחולשת על אינטרסים כלכליים של ציבור רחב, מנהלת חקירות רבות ומחזיקה מידע רב ורגיש. כגודל הכוח כך גודל האחריות", אמרה. מצא אמר אז מנגד, כי כל המינויים שביצע היו ראויים ולטובת רשות המיסים. "נכנסתי לכאן חף מכל עבירה אני מאמין בבית נמשפט ומאמין שאצא זכאי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully