וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: חמאס לא מעוניין בהסלמה

8.1.2011 / 20:36

גורמים בצה"ל מעריכים כי הדרג הפוליטי של הארגון בעזה מעוניין להמשיך ברגיעה, למרות שהוא מעלים עין מול ניסיונות של ארגונים אחרים הפועלים נגד ישראל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף ואלברטו דנקברג. עריכת וידאו: עידן גוראל)

למרות ההסלמה בדרום ביממה האחרונה, בצה"ל מעריכים הערב (שבת) כי החמאס, בעיקר הדרג הפוליטי ברצועת עזה, מעוניין בהמשך הרגיעה עם ישראל. עם זאת, במערכת הביטחון מתכוונים להחריף את הפעולות נגד חמאס וכן כנגד ארגונים אחרים ברצועה בעקבות העלייה במספר האירועים בתקופה האחרונה באזור.

בצה"ל מבחינים בשחיקה בהרתעה הישראלית לאור המשך ניסיונות הפיגוע, אך עם זאת מבחינים גם כי ישנו חשש בחמאס מפעולה ישראלית גדולה בשטח הרצועה. בצה"ל ממשיכים גם להבחין בעצימת עין של חמאס אל מול ניסיונות של ארגונים אחרים, דוגמת הג'יהאד האסלמי, לבצע פיגועים נגד ישראל.

מניתוח אירוע ירי הפצמ"רים היום אל עבר שער הנגב עולה, כי פעילי הג'יהאד האסלמי שביצעו אותו הצליחו להתגנב לעמדות קדמיות של חמאס בגבול רצועת עזה, לבצע את הירי ומיד לאחריו להימלט לתוך העיר עזה. בצה"ל מאמינים כי המגמה הנוכחית של פעולות כנגד כוחות הביטחון, וכן ירי המרגמות באזור גדר המערכת יימשכו, אך אומרים כי מערכת הביטחון רחוקה מפעולה גדולה ברצועה.

מבדיקות ראשוניות בצה"ל של האירוע בו נהרג סמ"ר נדב רוטנברג עולה, כי ככל הנראה אחד משני הקנים של מערכת המרגמות סטה מסיבה לא ברורה כמה עשרות מטרים מנקדות הציון שהוכנסה למערכת ה"קשת". הדבר הוביל לתוצאה הטראגית. מתחקור האירוע עולה כי אחד הקנים אכן ירה אל נקודת הציון שהוכנסה למערכת, אולם הקנה השני סטה כמה עשרות מטרים ושתיים מהמרגמות שנורו פגעו בקרבת הכוח והביאו למותו של רוטנברג.

באוגדת עזה בודקים את כלל מערכות ה"קשת" המופעלות ברצועה, אולם בשלב זה אין כוונה להשביתם. "דווקא בתקופה זו ירי המרגמות הוא הנשק המרכזי שלנו באזור הרצועה", אמרו גורמים צבאיים. מערכת הביטחון ממשיכה לתחקר את האירוע ומכנה אותו "אירוע טראגי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully