וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג פלסטיני שנשא מטען צינור במחסום בקעות

יהושע בריינר וניר יהב

8.1.2011 / 12:23

צעיר פלסטיני הגיע למחסום בקעות במונית, והחל לרוץ לעבר החיילים כשהוא צועק "אללה אכבר". החיילים פתחו באש והרגו אותו, ובבדיקת גופתו התגלה כי הוא נשא מטען צינור, רימון וסכין

צעיר פלסטיני נהרג בצהריים (שבת) מאש צה"ל במחסום בקעות שבבקעת הירדן. גורמים בצה"ל דיווחו כי הפלסטיני ירד ממונית שעצרה במחסום, כאשר יתר הנוסעים שהיו עימו נמלטו מהרכב. הוא יצא מן המונית והחל לרוץ לכיוון החיילים כשהוא צוער "אללה אכבר" ובידו חפץ חשוד. החיילים שהיו במקום פתחו לעברו בנוהל מעצר, ובסיומו פתח לעברו באש מפקד המחסום. חבלני משטרה וכוחות צבא שהגיעו למקום סגרו את המחסום, ובדקו את גופת הפלסטיני. הבדיקה העלתה כי הוא נשא על גופו מטען צינור, סכין ומטען רימון.

"כל יתר האנשים שהיו במחסום החלו לרוץ לצד השני כאשר ראו את הפלסטיני פותח בריצה מטורפת אל עבר הכח תוך שהוא צועק, כי הם הבינו שיש לו כוונת זדון", אומרים גורמים צבאיים לוואלה! חדשות. "לאחר שנורה, נפל מידו מטען צינור שככל הנראה התכוון לזרוק על החיילים. הכח שהיה במחסום פעל בצורה מהירה ויעילה ועל פי הכללים. הם חשו סכנת חיים וירו על מנת לפגוע ולנטרל את האיום".

מוקדם יותר דיווחו מקורות פלסטינים כי הפלסטיני התקרב למחסום, צעק "אללה אכבר" מספר פעמים, ונורה על ידי חיילי צה"ל. שמו של ההרוג הוא חלדון סמודי, מהכפר יאמון. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי סמודי, 25, הגיע למחסום בקעות על מנת לעבור ליריחו. "הסהר האדום" הפלסטיני דיווח כי חיילי צה"ל מנעו מצוותי הצלה שלהם להגיע למקום התקרית והכריזו עליו שטח צבאי סגור.

ביום ראשון נהרג באותו המחסום פלסטיני מאש חיילים ששהו בעמדות ממוגנות. מתחקיר ראשוני שנערך בחטיבת הבקעה העלה כי בסך הכל נורו שמונה כדורים לעבר הפלסטיני - אחמד דרארמה (21) מהעיירה טובאס. גורם בצה"ל אמר כי התנהגות החיילים מעוררת סימני שאלה וכי נמשך תחקור האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully