וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: החייל בעזה נהרג בגלל תקלה במערכת הירי

יהושע בריינר ורמי שני

8.1.2011 / 10:25

בצה"ל נבדקת האפשרות כי תקלה טכנית במערכת שיגור המרגמות היא שהובילה אמש לירי בשוגג על כוח צנחנים שבעקבותיו נהרג סמל נדב רוטנברג ונפצעו ארבעה. מצבם של הפצועים השתפר

בצה"ל ממשיכים הבוקר (שבת) לבדוק את הסיבה לירי הדו צדדי שאירע אמש במהלך התקלות כוח צנחנים עם מחבלים סמוך לקיבוץ נירים ואשר גרם למותו של סמל נדב רוטנברג. בין היתר נבדקת האפשרות כי תקלה במערכת לירי מרגמות, מערכת "קשת" אליה מכניסים את נקודות הציון לירי, גרמה לסטייה בכיוון הפגז ולפגיעה בכוח הצחנים. בתוך כך השתפר מצבם של ארבעת הפצועים בתקרית, המאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע. החייל שנפצע באורך קשה נותח במהלך הלילה ומבצו מוגדר בינוני ויציב. שלושת חיילים הנוספים מוגדרים כפצועים קל והם צפויים להשתחרר מבית החולים, ככל הנראה כבר במהלך היום.

אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, הקים צוות מומחים בראשות אלוף משנה שצפוי להתחיל כבר היום בחקירת האירוע. בשלב זה צפויים באוגדת עזה לחקור האם אכן דווקא טעות טכנית של המערכת לירי מרגמות הביאה לתוצאה הקשה, או שמא טעות אנוש. במידה והתקלה נבעה ממערכת "קשת", תתמקד הבדיקה בבחינות האפשרות לכשל טכני או מנגד, הזנת נתונים לא נכונים למערכת על ידי היורים.

גורמים צבאיים הגיבו הלילה לתקרית. "אין ספק שמדובר באירוע קשה שאסור היה שיקרה. ישנם מרחקי בטיחות והנחיות ברורות על מנת למנוע אפשרות של ירי מרגמות על כוחותינו", אמרו הגורמים. "זה אירוע קשה ומיותר שהיה יכול להימנע".

בתקרית שאירעה אמש נהרג סמל נדב רוטנברג בן 20 מרמות השבים כאשר פצצת מרגמה שירה כוח צנחנים סטתה מסיבה שעדיין לא ברורה ממסלולו ונחת סמוך לכוח צנחנים נוסף. הכוח בו שהה רוטנברג התכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר חוליית מחבלים אשר הניחה מטענים על גדר המערכת.

מתחקיר של מפקד אוגדת עזה, תת אלוף יוסי בכר, עולה כי כוח תצפיתניות של צה"ל זיהה שלושה פלסטינים מניחים מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. למקום הוקפץ כוח של חטיבת הצנחנים שהתמקם בצד הישראלי של הגדר והתכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר מניחי המטענים. כוח נוסף פתח באש מרגמות ממרחק של כמה מאות מטרים מהגדר שכוונה אל עבר שלושת המחבלים. מסיבה שאיננה ברורה סטה אחד מפגזי המרגמות הצידה ונחת בסמוך לכוח הראשון. כתוצאה מכך נהרג סמל רוטנברג ועוד ארבעה נפצעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully