וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איום בדימונה: "ננתק את אספקת המים לתושבים"

רמי שני

7.1.2011 / 13:00

העלאת מחירי המים שהביאה לניתוק של חייבים, הניעה את מטה המאבק בתאגידי המים לאיים בהשבתת האספקה לתושבי דימונה. אולטימטום הועבר לשר הפנים ישי

מטה המאבק בתאגידי המים, מאיים להשבית את אספקת המים לעיר דימונה, אם שר הפנים אלי ישי לא ייעתר לתביעתם להורות לתאגידי המים, להחזיר את האספקה לכל אלה שנותקו מהזרם בימים האחרונים. "מחירי המים הם בלתי אפשריים", טען ג'קי אדרי, העומד בראש המאבק, "בדימונה לא נותק עדיין אף אחד. אבל זה מאבק כלל ארצי. היום זה בלוד, בחצור הגלילית, בבית שאן, מחר זה כאן". המטה הציב לשר הפנים שתי דרישות: להחזיר את אספקת המים לכל התושבים בהתאם לחוק (האוסר ניתוק האספקה מכל סיבה שהיא) ולצרף חבר מטה לוועדה לבחינת מחירי המים. המטה נתן לשר אולטימטום לפעול ברוח הדרישות עד יום ראשון בצהריים.

מטה המאבק, המונה כתריסר אנשים, התבצר אמש בבריכות המים שמעל העיר דימונה. בכוונתם להישאר שם עד יום ראשון ב-12:00 בצהריים. "אם עד אז לא תצא הנחיה ממשרד הפנים להחזיר את אספקת המים, אנחנו נסגור את השיבר לעיר דימונה", הזהיר אדרי, "זו תהיה הדרך לצרף את כל תושבי העיר למאבק. אי אפשר להיות אדישים. מזרימים לנו מים מצד אחד ומרוקנים לנו את הכיסים מהצד השני". אדרי הוסיף כי אנשי המטה הבעירו צמיגים אמש, כחלק מצעדי המחאה שהם נוקטים. הוא סיפר, כי "למרות הלילה הקר שעבר עליהם אמש, הם מתכוונים להישאר שם עד לפקיעת מועד האולטימטום, שהם נתנו לשר הפנים". אנשי מטה המאבק מקווים, שבימים הקרובים יצטרפו אליהם נציגים של מטות מיישובים וערים נוספים בישראל, שינקטו צעדים מעשיים כדי לנתק את אספקת המים ליישוביהם, כחלק מהמחאה הציבורית נגד התאגידים.

ראש עיריית דימונה מאיר כהן אמר בתגובה, כי הוא תומך במחאה של מטה המאבק, אך הוא דוחה את האיום של אדרי, לנתק את אספקת המים לעיר: "המחאה היא לגיטימית, כי הממשלה עברה את כל גבולות הטעם הטוב, בכל הקשור למחירי המים. אני מניח שאנשי המטה לא יעשו צעדים המנוגדים לחוק. יחד עם זה, הדרישות הן צודקות בהחלט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully