וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורג לארגוני השמאל: החרימו את ועדת החקירה

7.1.2011 / 11:04

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג קורא לארגוני השמאל לא לשתף פעולה עם הוועדה הפרלמנטרית לחקר מקורות המימון שלהם. לדבריו, "שיישבו להם חברי הכנסת הלאומניים ויחקרו את החדר הריק"

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג קרא הבוקר (שישי) לארגוני זכויות האדם ולחברי הכנסת התומכים בהם שלא לשתף פעולה עם ועדת החקירה הפרלמנטרית שצפויה לחקור את דרכי המימון של ארגוני שמאל בישראל. לדברי בורג, "אין לוועדת חקירה מן הסוג הזה שום סמכות לזמן עדים או לאסוף חומרים, ואסור לשתף איתה פעולה. הגיע הזמן לקרוא לדחליל בשמו. מדובר בלא יותר מאשר רעש שמבקש לפגוע ביסודות הדמוקרטיה ו'ציפורי החופש' לא צריכות לשתף פעולה עם הדחליל".

בורג הוסיף: "שיישבו להם חברי הכנסת הימניים, הפונדמנטליסטיים והלאומניים ביחד ויחקרו את החדר הריק כמה שהם רק רוצים. אנחנו נמשיך להיאבק להצלתה של הדמוקרטיה מידי האידיאולוגיה הגזענית המסוכנת שלהם. כל האינפורמציה שהם מחפשים נמצאת אצל רשם העמותות והתאגידים, רשויות המס ואתרי האינטרנט של ישראל. לנו אין מה להסתיר - ולהם?".

גורמים בארגוני זכויות האדם אמרו הבוקר לוואלה! חדשות כי "בורג הוא חצוף". לדבריהם, הארגונים דווקא רוצים לשתף פעולה עם ועדת החקירה, כי אין להם מה להסתיר. "בנוסף לכך, כל במה ציבורית שתהיה לנו להביע את עמדתנו היא טובה. רק השבוע נכנסו המוני אנשים לאתרים של ארגוני השמאל וזכויות האדם, יותר מאי פעם. כל חשיפה היא טובה, כי היא מציגה בפני הציבור הישראלי את העמדות שלנו".

41 חברי כנסת הצביעו ביום רביעי בעד הצעתה של חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) להקים ועדה לחקר דרכי המימון של ארגוני שמאל, לעומת 17 ח"כים שהתנגדו להצעה. לדברי קירשנבאום, "הוועדה תחתור לשקיפות מלאה של דרכי המימון של ארגונים אלו. זהו ניצחון הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק על הבחישה הזרה בשיח הציבורי בישראל. הניסיון לפגוע בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה והניסיון לערוך דה לגיטימציה לחיילי לחיילי צה"ל ומפקדיו הינו חמור והכנסת כריבון תפעל לחקרו עד תום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully