וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: חיילי צה"ל הרגו אזרח שישן במיטתו

יהושע בריינר וניר יהב

7.1.2011 / 7:14

חיילי צה"ל שפעלו לעצור מחבל ששוחרר מהכלא הפלסטיני הרגו אזרח בחברון. לדברי גורמים בצה"ל, האיש רץ לעבר הכוח שזיהה אותו כמחבל וירו בו. הפלסטינים אומרים כי האיש נורה במיטתו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

אזרח פלסטיני נהרג הלילה (שישי) לאחר שנורה על ידי כוחות צה"ל במהלך פעילות של כוח מיוחד בחברון. מתחקור נסיבות האירוע עולה כי בעת מבצע למעצר מבוקש, לאחר פריצת הכוח לבית בעיר, הבחין אחד החיילים באדם שרץ לעבר הכוח והפתיע אותו. החייל, שככל הנראה חשד שמדובר במחבל, פתח לעברו בירי ופצע אותו אנושות. הפלסטיני קיבל טיפול מרופא צבאי שנכח במקום, אולם זה קבע את מותו. בצה"ל בודקים את הסברה כי מדובר באדם לא חמוש שנבהל מהפריצה ולכן רץ לעבר הכוח. מפקדי צה"ל בפיקוד המרכז מתחקרים כעת את האירוע.

מנגד, מקורות פלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל הרגו גבר פלסטיני בשם עומאר סלים קוואסמי, בן 66, וזאת בעת שישן במיטתו בשכונת א-שייח' בעיר חברון. בנו של קוואסמי, רג'אי, צוטט בסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' באמרו: "חיילי צה"ל נכנסו לבית שלנו. אמי בדיוק התפללה. החיילים לקחו אותה והכניסו אותה לחדרו של אחי הנכה. הם נכנסו לחדר השינה ופשוט ירו אש לעבר אבי. לאחר מכן הם יצאו מהבית".

לדברי הבן, אחרי שחיילי צה"ל ירו למוות באביו, הם עצרו את המבוקש הפלסטיני ואא'ל ביטאר, שמתגורר בקומה הראשונה בבניין וששוחרר אתמול מהכלא הפלסטיני על ידי הרשות הפלסטינית. "הם כנראה חשבו שביטאר מתגורר בקומה השנייה בבניין, לכן הם ירו ברגע שהם נכנסו לחדר של אבי מבלי לבדוק מי זה". גם רעייתו של קוואסמי טענה כי צה"ל הרג את בעלה בעת שהיה במיטתו.

רעייתו של ביטאר סיפרה לאתר של חמאס כי כוחות צה"ל עצרו את בעלה "והוציאו להורג בדם קר את השכן, משום שחשבו שהוא ביטאר". לדבריה, החיילים טעו בדירה, "רצחו את קוואסמי בדם קר, עצרו את ילדיו והיכו אותם". בנוסף לביטאר עצרו כוחות צה"ל ארבעה אנשי חמאס נוספים ששוחררו אך אתמול מבתי הכלא של הרשות הפלסטינית.

אתמול, בהוראת יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שוחררו ממעצר שישה פעילי חמאס מהכלא בגדה המערבית, ביניהם אל-ביטאר, שאותו לכאורה עצרו הכוחות. תושב חברון, שהיה מעורב בתכנון פיגוע ההתאבדות בדימונה בשנת 2008 בו נרצחה תושבת העיר. ככל הנראה, אל ביטאר עומד גם מאחורי הפיגוע ליד קריית ארבע לפני כשנה וחצי, בו נרצחו בו ארבעה ישראלים מבית חגי. בנוסף לאל-ביטאר שוחררו פעילי חמאס נוספים: אחמד עוויוי, מג'די עביד, מוהנד נירוח, ויסאם קוואסמה ומוחמד סוקיה. בחמאס בירכו על השחרור ואמרו כי הם מקווים שהוא "יוביל לסיום המעצרים הפוליטים".

אל-ביטאר נעצר לפני כשנתיים על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים והועבר לבית הכלא של הרשות הפלסטינית ביריחו. באפריל 2010 הוא שוחרר על ידי הרשות הפלסטינית אולם לאחר יממה הוא נעצר שוב. אל-ביטאר נחשב עד היום למבוקש של כוחות הביטחון הישראלים בשל מעורבותו בפיגוע לפני יותר משנתיים, בפברואר 2008, אז התפוצצו שני מחבלים מתאבדים בדימונה. את הפיגוע תכנן שיהאב נתשה, אחד מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס בחברון. מספר חודשים לאחר הפיגוע בדימונה חוסל נתשה בעת שהסתתר בביתו של אל-ביטאר בחברון, שנחשב ליד ימינו. מספר חודשים לאחר מכן עצרו כוחות הביטחון הפלסטינים את אל-ביטאר והעבירו אותו לכלא ביריחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully