וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד הרכבת מאיים לפתוח בעיצומים ולנסוע לאט

אבי בר-אלי

6.1.2011 / 21:24

בזמן ששליש מצי הרכבות מושבת בשל חשש לתקלה מאיימים בוועד העובדים לא לנסוע מעל 70 קמ"ש, בעקבות הכוונה להוציא את התחזוקה למיקור חוץ

בעוד הרכבת שרויה במצוקת רכבות קשה בשל השבתת צי הקרונועים - מאיים הערב (חמישי) ועד העובדים בחברה לפתוח בעיצומים החל ביום ראשון. זאת, במחאה על כוונת הנהלת הרכבת להוציא למיקור חוץ את תחזוקת הקרונות העתידיים של הרכבת.

הוועד מאיים, כי מהירות רכבות הנוסעים תוגבל ל-70 קמ"ש בלבד - ואילו רכבות המשא יוגבלו למהירות של 30 קמ"ש בלבד. מימוש איום זה צפוי להביא לעומסים קשים בתחנות הרכבת. בוועד הודיעו כי יחלו בעיצומים החל בשעה 10:00 ביום ראשון - על מנת לתת לחיילים להגיע לבסיסיהם.

הסתדרות העובדים הכריזה לפני חודשיים בסוף השבוע על סכסוך עבודה ברכבת ישראל. זאת, בעקבות כוונת הנהלת חברת הרכבת להוציא את עבודות תחזוקת צי הרכבות למיקור חוץ. הפנייה להסתדרות נעשתה על רקע החלטת רכבת ישראל לממש את האופציה לרכישת 72 קרונות נוספים מענקית הרכבות הקנדית בומברדייה תמורת כ-600 מיליון שקל. קיום העסקה הותנה בהגעה לסיכום עם ועד העובדים על העברת התחזוקה שלו לידי הספק הפרטי. הקרונות שיסופקו מיועדים להכפלת תדירות הרכבות בקו ראשל"צ-תל-אביב (שיפתח בספטמבר 2011) ובקו לוד-באר שבע (תחילת 2012) ובקו כפ"ס-ת"א - לארבע רכבות בשעה (בשעות העומס).

מנכ"ל הרכבת, יצחק (חקי) הראל, אמר אז כי ברכבת נחושים לבצע את המהלך, והבהיר כי: "רכבת ישראל לא תהפוך לחברת חשמל שנייה". ואולם, יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, סירב לקריאה למשא-ומתן, ודרש מהראל להצהיר על כך שאין בכוונתו להוציא את עובדי החברה לשירותי מיקור חוץ – ואם לא יעשה כן, תכריז ההסתדרות על סכסוך עבודה.

בחטיבת התחזוקה ברכבת מועסקים 350 עובדים (17% מכוח האדם ברכבת) ותקציבה השנתי עומד על 186 מיליון שקל (כ-18% מהתקציב השוטף). פתיחת הקווים החדשים בין ראשון לציון לתל אביב, ובין לוד ואשקלון לבאר שבע - וכן יישום תכנית "נתיבי ישראל", יגדילו משמעותית את נפח הפעילות ברכבת, ויחייבו לפיכך את הרחבת מערך התחזוקה בעשרות עובדים נוספים. זאת, למרות הביקורת שהופנתה בעבר נגד יעילות העבודה בחטיבה זו – וניסיונות האוצר להוציא פעילות מהותית זו למיקור חוץ, על-רקע השלכותיה הבטיחותיות והכלכליות. גורם בממשלה אמר לפני חודשיים כי אין מנוס מביצוע מהלך זה, והוסיף כי "אם צריך, נתמודד עם השבתות – ונסתדר גם חודש בלי רכבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully