וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגירוש: ישי ומשפחת ריבן אצל הרב עובדיה

מוטי לוי

6.1.2011 / 20:15

יממה לאחר שהוצא בלחץ המשפחות מטקס האזכרה הממלכתי לאסון הכרמל, נפגש אלי ישי עם משפחת הנער שנספה בשריפה בביתו של מנהיג ש"ס. גורמים במפלגה: אהובה תומר אחראית לאסון

יממה לאחר שגורש מטקס האזכרה הממלכתי לחללי אסון הכרמל שנערך בקיבוץ בית אורן, הגיע הערב (חמישי) שר הפנים אלי ישי יחד עם בני משפחתו של הנער אלעד ריבן שנספה באסון לבית מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף בירושלים. הביקור בבית מנהיג ש"ס נועד, ככל הנראה, לצנן את הביקורת הנוקבת שהשמיעו אמש נציגי חלק מהמשפחות השכולות נגד ישי בטקס האזכרה. סגן שר האוצר יצחק כהן שנכח בפגישה סיפר כי היה הרב בירך את המשפחה ואמר כי "זה היה מרגש".

בן זוגה של אהובה תומר, דני רוזן, היה הראשון שקם אמש ותבע את הוצאת ישי מהמקום ולאחר מכן קמו משפחות נוספות ויצרו המולה. סגן השר כהן אמר כי "בן זוגה של אהובה תומר עשה מעשה שלא ייעשה אתמול", בעניינה של תומר עצמה אמר כהן כי אין לדבר סרה במתים. "מנוחתה עדן ומי שמדבר נגדה עושה זאת על דעת עצמו".

דבריו אלה של כהן מתייחסים לדיווחים הערב בערוצים 2 ו-10 שהעלו טענות של מקורבי השר ישי, לפיהם אהובה תומר היא האשמה באסון האוטובוס. לטענתם, האשמה נופלת עליה, שכן היא זו שאישרה לאוטובוס לנסוע בציר הבוער. "זו צביעות ממדרגה ראשונה", אמרו גורמים בש"ס, "בן זוגה של אהובה תומר החל במחאה שאינה טהורה, יש לו אינטרסים. לא נעים לומר זאת, אבל צריך לשאול האם אהובה תומר אחראית לכניסת האוטובוס לכביש. ודאי שהיא יותר קשורה לכך משר הפנים, שלא קשור לפרטים הנקודתיים של התקרית. היחס כלפיו גובל בהסתה שקדמה לרצח רבין". בש"ס מיהרו להסתייג מהדברים ואמרו כי הם אינם משקפים את עמדת המפלגה, וכי הגורמים אמרו את הדברים על דעת עצמם.

הבוקר פגש הרב עובדיה יוסף במהלך תפילת השחרית את השר ישי. הוא העלה את ישי לתורה והרעיף את ברכתו: "חזק ואמץ אל תערוץ ואל תחת, ירום ונישא וגבה מאוד". בהמשך הודה יוסף לרב עמאר על הגיבוי שהעניק לישי אמש בטקס. שר הדתות וחברו של ישי למפלגה, יעקב מרגי, אמר גם הוא כי "אני מחזק את ידיו של השר אלי ישי הנושא בנטל ההנהגה של עם ישראל הן כחבר השביעייה, כשר בכיר, כסגן ראש הממשלה וכיו"ר התנועה. בתקופה סוערת זו ממשיך השר ישי לגלות איפוק, חוסן ואחריות ציבורית". גם חברו של ישי לממשלה, סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (יהדות התורה), טלפן היום לשר הפנים על מנת לחזק את ידו ולתמוך בו. "לא ניתן לכבד את המתים תוך ביזוי החיים", אמר ליצמן.

אלעד ריבן היה בן 16 במותו, לאחר שהתנדב לסייע בהשתלטות על השריפה בכרמל ונספה בלהבות. בטקס לזכרו שהתקיים ביום שני בחיפה, ספד לו ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "בגילו הצעיר, הותיר לנו אלעד צוואה של מסירות אין קץ, לעם ולמדינה, צוואה של טוהר לב ושל גבורה פשוטה כמשמעה". בנאומו, פנה ראש הממשלה להוריו של ריבן וחיזק אותם: "צביה ואמיל, אני יודע שאין מרפה ליגון ואין מזור לכאב. אנחנו קיבלנו סמל, אבל אתם איבדתם בן. אני יודע שליבכם שותת דם. אני יודע שבשום דברי נחמה אין נחמה, הם לא יחזירו את אלעד. אני יודע את כל זה ובכל זאת – אני מבקש שתדעו שאלפי האנשים שיושבים באולם הזה ומיליוני אזרחי מדינת ישראל משתתפים באמת ובתמים ביגונכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully