וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: ציפורים נופלות מהשמים

צילומים: רויטרס

6.1.2011 / 7:30

מסביב לעולם בשבוע הראשון של השנה, עם מקרי מוות המוניים של ציפורים ודגים, מהומות בין דתיות במצרים, שיטפונות שהגיעו לשיאם באוסטרליה ומאבטח שרצח מושל מחוז בפקיסטן

ציפורה הרוסה

השבוע הראשון והמנומנם משהו של ינואר העמיד באור הזרקורים תופעה שבסך הכל אינה נדירה במיוחד: בעלי כנף שצונחים לפתע באלפיהם מהשמים ומתים. הדיווח הראשון מארקנסו גרר דיווחים נוספים מלואיזיאנה וקנטאקי השכנות, וגם משבדיה ומאיטליה. גם דגים שמתו במיליוניהם זכו לפתע לכותרות, ליבו את חרושת השמועות וסיפקו חומר לחובבי תיאוריות הקונספירציה. אז אפשר להירגע, האפוקליפסה כנראה עדיין לא כאן, גם אם כל העסק הזה בכל זאת מעורר מחשבות. בתצלום: אחד מאלפי ש?חרו?רים אדומי כנפיים שצנחו אל מותם בארקנסו.

מלחמת הדתות

לפחות עשרה מיליון נוצרים קופטים חיים במצרים - יותר מעשירית מהאוכלוסיה. במשך שנים הם טוענים לאפליה, ומאשימים את שלטונות המדינה המוסלמית כי אינם מגינים עליהם כיאות. לפני כמה שבועות איים אל-קאעדה לפגוע בהם, והשבוע מומש האיום, עם 23 הרוגים בפיגוע התאבדות בכנסייה באלכסנדריה. שלושה ימי הפגנות מחאה אלימות שבאו אחריו העלו חששות ממלחמת אזרחים, אך לעת עתה הם נרגעו. בתצלום: שוטרים מול מפגינים קופטים בקהיר.

להביט למוות בעיניים

במבט ראשון, נראית התמונה הזו כמו צילום משפחתי רגיל בליל השנה החדשה, במנילה בירת הפיליפינים. אך בעין בוחנת יותר, ניתן לראות כי האיש בפינה השמאלית, שלא ממש שייך למשפחה המצולמת, מכוון אקדח הישר למצלמה. שנייה אחר כך ירה ארנל בואנפלור כדור אחד והרג את האיש שמאחורי המצלמה, הפוליטיקאי המקומי ריינלדו דגסה, שהספיק לצלם את רוצחו רגע לפני שמת. התמונה שפורסמה בעיתונים סייעה כבר באיתור שלושה מחמשת החשודים ברצח, בהם היורה עצמו. מתברר שאלו חברי כנופיה שדגסה היה אמור להעיד נגדם במשפט.

תיסקל או לא?

כבר זמן מה נמשכת הסאגה סביב סקינה מוחמדי אשטיאני, האשה האירנית שנידונה למוות בסקילה לאחר שהורשעה בניאוף. השבוע, על רקע המחאה העולמית, עלתה שוב האפשרות שגזר דינה יומתק, אך השלטונות בטהרן ממשיכים לשמור על עמימות בנושא. אשטיאני עצמה ניצלה חופשה קצרה ממעצרה כדי להודיע שתתבע שני עיתונאים גרמנים שניסו לראיין את בנה, וכעת עצורים. הבן, סג'אד, הגיש בקשה לחון אותה. בתצלום: השניים בעת החופשה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גברתי כאן לבדה?

מעניין לדעת אם המפגש בין מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, לנשיא ונצואלה הוגו צ'אווס, בשולי השבעת נשיאת ברזיל, היה אירוע מקרי או מתוכנן. כך או כך, שני היריבים הדיפלומטיים המרים לחצו ידיים, שוחחרו בקצרה ונראו נינוחים למדי. צ'אווס אף התייחס אחר כך לאירוע בנאום לאומה, והתבדח על קשיי התקשורת ביניהם בגלל האנגלית הרצוצה שלו. בתצלום: חיוכים מאוזן לאוזן בברזיליה.

עשה את שלו

פקיסטן, המדינה המוסלמית השנייה בגודל אוכלוסייתה בעולם (והשישית בכלל), נראית כמו חבית חומר נפץ שהפתיל שלה הולך ומתקצר. פיגועי ההתאבדות נמשכים, הממשלה נמצאת על כרעי תרנגולת אחרי פרישת מפלגה מרכזית מהקואליציה, וביום רביעי ננעץ עוד מסמר: מושל מחוז פונג'ב, סלמן קסירי, מראשי המחנה החילוני המתון ואחד המקורבים לנשיא אסיף עלי זרדרי, נרצח ביריות בידי מאבטחו האישי. בתצלום: המתנקש, מליק מומתז קדרי, רגע אחרי מעצרו.

יאללה ביי

"זו הייתה זכות יוצאת מהכלל לייצג את אובמה, אפילו בימים שאתה מתעורר בארבע בבוקר לקרוא את העיתונים ונאנק". כך הצהיר השבוע רוברט גיבס, דובר הבית הלבן - ובכל זאת, הודיע על פרישתו מהתפקיד, ללא ספק אחד הלחוצים בעולם. הוא הסביר את פרישתו ברצונו לנוח אחרי "השנה הכי עמוסה שהבית הלבן ו-וושינגטון ראו זה כמה עשורים". בתצלום: גיבס נפרד.

בוא הביתה

שבע שנים אחרי שהוביל מרד נגד צבא ארה"ב בראש "צבא המהדי" וארבע שנים אחרי שנאלץ לגלות לאירן, שב השבוע מוקתדא א-סדר, מנהיג הזרם המיליטנטי בקרב השיעים הדתיים בעירק, לעיר הקדושה נג'ף. שובו התאפשר לאחר הסכם לשילוב מפלגתו בממשלה החדשה, שם תזכה לייצוג של שמונה שרים. בתצלום: א-סדר עולה למסגד האימאם עלי בעיר, עם שובו.

צפים

השיטפונות במדינת קווינסלנד שבצפון-מזרח אוסטרליה הגיעו השבוע לשיאן, והמים החלו סוף סוף לרדת. עכשיו אפשר להתחיל לשקם את השטח העצום שהוצף, שמלבד 200 אלף בני אדם שחיים בו, הייתה בו גם חקלאות ענפה ותעשיית מכרות משגשגת. הנזקים נאמדים בין 3 ל-6 מיליארד דולר - כחצי אחוז מהתוצר הלאומי האוסטרליה. בתצלום: תושב העיר רוקהמפטון מנווט באחד מרחובות העיירה בסירת גומי.

Happy New Year

ממזרח למערב, בזו אחר זו, במשך 24 שעות, קיבלו ברחבי העולם את שנת 2011, צפו בזיקוקים, התנשקו והשתכרו (לא בהכרח לפי הסדר הזה). אבל היה גם מי שהיה לו דברים אחרים לעשות, למשל תושבת מדינת אילינוי בארה"ב שבדיוק בחצות הלילה ילדה שני תאומים זהים בהפרש של דקה - אחד ב-2010 והשני ב-2011. בתצלום: זיקוקין די-נור לכבוד השנה החדשה, מעל שער ברנדנבורג בברלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully