וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק לנתניהו: עליכם לבחון מחדש את עמדותיכם

ניר יהב ופנחס וולף

6.1.2011 / 16:02

רה"מ נפגש עם נשיא מצרים ושמע ממנו ביקורת על המדיניות הישראלית מול הפלסטינים ועל הצורך "ליצור אווירה נכונה לקראת חידוש המשא ומתן". בנוסף הזהיר מובארק ממתקפה בעזה

רויטרס

(צילום: רויטרס. קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא מצרים חוסני מובארק נפגש (חמישי) בשארם א-שייח' עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ודן עמו במאמצים לקדם את תהליך השלום בין ישראל לפלסטינים. סוכנות הידיעות הרשמית במצרים דיווחה כי מובארק אמר לנתניהו כי "ישראל חייבת לנקוט בצעדים מעשיים בשטח, לבניית אמון עם הפלסטינים".

כמו כן דווח, כי מובארק הבהיר לנתניהו שהוא מתנגד בתוקף לפתרונות זמניים או חלקיים. "יש להגיע להסדרים סופיים, שיביאו לסיום הכיבוש הישראלי ולהקמת מדינה פלסטינית עצמאית", אמר.

מובארק אף אמר לראש הממשלה, על פי הדיווחים, כי קיים צורך "שישראל תבחן מחדש את עמדותיה ומדיניותה, באופן שייצור אווירה נכונה לקראת חידוש המשא ומתן". שני האישים דנו בפגישתם במאמצים לפתור את מה שהגדירו במצרים כ"משבר הנוכחי בתהליך השלום שנגרם כתוצאה מהמשך הבנייה הישראלית בהתנחלויות, ובעיקר בירושלים המזרחית".

בהתייחסו למצב ברצועת עזה אמר הנשיא מובארק כי הוא מתנגד בתוקף לכל אפשרות של מתקפה ישראלית חדשה על רצועת עזה. הוא הזהיר גם מפני הסכנה שבאיומים הישראלים האחרונים נגד עזה ומפני "השפעתם על הביטחון והיציבות במזרח התיכון". נתניהו ענה לו כי ישראל מחויבת להלחם בתקיפות בגורמי הטרור בעזה שמסכנים את בטחונה ואת השלום.

נתניהו דיווח על התקדמות בניית הגדר בגבול מצרים

מלשכת נתניהו נמסר כי השיחה בין השניים הייתה "ידידותית ומקיפה" ועיקרה היה "המאמץ המשותף של ישראל ומצרים להתניע את התהליך המדיני". לפי הודעת לשכת ראש הממשלה , נתניהו "עמד בפני הנשיא מובארק על חשיבותה של מצרים כגורם מרכזי בהתנעת תהליך השלום. נתניהו חזר והדגיש שהוא מאמין שהסכם שלום בין ישראל לפלסטינים הוא אפשרי, בהינתן רצון פלסטיני לסיים את הסכסוך. הוא אף ביקש ממובארק לפעול לשכנע את הפלסטינים לעבור בהקדם למו"מ ישיר, אינטנסיבי ורציני , שבו יועלו כל נושאי הליבה".

נתניהו אף עדכן עוד את מובארק על "ההתקדמות המהירה בהקמת הגדר בגבול עם מצרים", ואמר לו כי "גדר זו תעזור לצמצם את מספר המסתננים מאפריקה לישראל העוברים דרך מצרים, וחלקם נותרים שם".

בסיום הפגישה התקיימה ארוחת צהרים מורחבת בה נכחו שר התמ"ת בנימין בן אליעזר, היועץ לביטחון לאומי עוזי ארד והמזכיר הצבאי האלוף יוחנן לוקר. מן הצד המצרי הצטרפו שר החוץ אחמד אבו אל רייט, ראש הקבינט של הנשיא זכריה עזמי, מזכיר הנשיא השגריר סלימן עואד ומושל דרום סיני מחמד שושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully