וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס של 400 שקלים לקצין מג"ב שסטר למתנחל

יהושע בריינר

6.1.2011 / 13:47

בית דין משמעתי גזר עונש של נזיפה וקנס של 400 שקלים על קצין מג"ב שהורשע בשימוש באלימות נגד מתנחל אותו עצר לפני שנה וחצי. הנימוק: "מדובר בקצין מצטיין"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ)

בית הדין המשמעתי של המטה הארצי של המשטרה גזר היום (חמישי) עונש של נזיפה וקנס של 400 שקלים על קצין מג"ב שנהג באלימות במהלך מעצר מתנחל. האירוע התרחש ביולי 2009, כאשר במהלך הפגנות של מתנחלים באזור חווארה, נעצר צעיר על ידי כוח מג"ב שהיה במקום.

הוא נאזק תוך שימוש באלימות, שלטענת המתנחלים כלל החדרת אצבעות של קצין מג"ב, טל ימיני, לעיניו של הצעיר, וכן מעיכת אפו של הצעיר. בהחלטת בית הדין נכתב, כי האלימות התמצתה בסתירה למתנחל. הצעיר נעצר בעוון תקיפת שוטר, והוא שוחרר ביום שלמחרת, לאחר שסרט שתיעד את מעצרו הוצג לבית המשפט.

הצעיר הגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים כנגד הקצין באמצעות ארגון זכויות האדם ביש"ע, והבוקר התקבלה החלטת בית הדין המשמעתי של המשטרה שגזר על הקצין את העונש. "הנאשם הודיע שהוא מצר ומתחרט על האירוע וכי מדובר במעידה חד פעמית שלא תחזור", נכתב בהחלטה. בנימוק לעונש, נכתב: "נתנו דעתנו לשירותו של הנאשם, ולכך שמדובר בקצין מצטיין אשר פועל מתוך תחושת צדק, ובאופן שקול ומחושב".

בארגון זכויות האדם ביש"ע הביעו כעס על כך שמעשי הקצין תוארו כסטירה בלבד, והודיעו כי יערערו על ההחלטה. "אני מצרים על העובדה שבית הדין המשמעתי החליט לקרוא למעשיו של הקצין ימיני 'סטירה'", אומרת יו"ר הארגון אורית סטרוק. "כל מי שצופה בסרט יכול לראות שהוא נהג באלימות מופרזת ומכוונת. הודאתו והענשתו של הקצין היא מבחינתנו הישג בצמצום ומניעת אלימות השוטרים ואנו נמשיך ונפעל למיצוי ההליכים המשפטיים כנגד השוטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully