וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה בצה"ל: אין הסלמה בדרום, חמאס בשליטה

6.1.2011 / 10:29

בצה"ל מוטרדים מהמתיחות המתמשכת בגבול הרצועה, אולם מעריכים כי מדובר באירועים נקודתיים. כמו כן, הסברה היא כי ארגונים זוטרים הם שעומדים מאחורי רוב תקריות הירי האחרונות

בצה"ל מוטרדים מהמשך מהמתיחות בגבול רצועת עזה, על רקע אירוע הירי אתמול (רביעי) בו נפתחה אש לעבר שני פלסטינים לאחר ירי רקטת קסאם לעבר ישראל. גורמים בצה"ל אומרים כי על אף האירועים האחרונים באזור, ההערכה היא כי לא מדובר בהסלמה.

למרות התגובה החריפה של צה"ל לפני כשבוע וחצי, שכללה סדרת תקיפות לעבר יעדי חמאס, בישראל עדיין אומרים כי חמאס מאפשר לארגונים אחרים הפועלים ברצועה לבצע ירי לעבר ישראל. הארגונים ברצועה והתושבים מפעילים לחץ מסיבי בשטח בדרישה לשוב לפעילות נגד ישראל וצה"ל, לחץ שהתגבר בציון שנתיים לעופרת יצוקה. בין היתר, נובע הלחץ מכך שתושבי הרצועה לא רואים שינוי של ממש במצבם הכלכלי. בישראל מייחסים זאת גם לכך שהציבור ברצועה רואה שחמאס לא מצליח להביא תוצאות בנושא שחרור האסירים, וארגונים אחרים זועמים על כך שחמאס זנח את דרך ההתנגדות.

כל אלה מביאים את חמאס, לדברי גורמים במערכת הביטחון, לבחון את סף הסבלנות של ישראל בדמות פעולות כנגד צה"ל, כשרובן המכריע מתבצע על ידי ארגונים אחרים. ההערכה היא כי פעולות הפלסטינים ימשיכו להתמקד בירי מרגמות ופעילות נגד כוחות צה"ל ליד גדר המערכת, ופחות בירי רקטות לעבר ישראל, אולם גם נושא זה נמצא על הפרק.

אותם "אירועים נקודתיים" נתפסים בצה"ל לא כהסלמה, אלא כשחרור רסן של ארגונים הדורשים מחמאס לחזור לפעילות, ומאותתים לו שזה הכיוון הרצוי. בצה"ל טוענים שלעתים חמאס לא מונע ירי, אבל יש לו הכוח לעשות כן, ובדרך כלל הוא אכן מפעיל אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully