וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7.5 שנות מאסר לעו"ד שעשקה בעלי מוגבלויות

גלעד גרוסמן

6.1.2011 / 10:26

בית המשפט גזר עונש מאסר ממושך על עו"ד ירדנה נילמן שגנבה למעלה משבעה מיליון שקלים מקשישים ובעלי מוגבלויות שהיו תחת חסותה. "שימוש ציני ופסול ברכושם של החסוים"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: דורון שטיין)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) 7.5 שנות מאסר על ירדנה נילמן, ששימשה אפוטרופסית של 20 חסוים, רובם קשישים, והורשעה בגניבה של למעלה משבעה מיליון שקלים מחשבונותיהם.

נילמן, עו"ד שנשלל רישיונה בת 62, מונתה בין השנים 2006-2008 להיות אפוטרופסית של קשישים חסרי ישע והיתה אחראית על רכושם ועל חשבונות הבנקים שלהם. על פי הודאתה, היא ניצלה את העובדה שהיתה אחראית על חשבונותיהם ורכושם כדי לשלשל מיליונים לכיסה. בין השאר, היא גנבה 15,000 שקלים מחוסה שנפגע בראשו כדי לממן לעצמה טיפולי שיניים, מכרה דירה של חוסה ולקחה את מרבית הכסף ועוד.

"מדובר ברכוש שנגנב מחסויים שהנאשמת מונתה אפוטרופסית שלהם, תוך הפרת אמון בצורה בוטה", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין. "בעיקר מתבטאת הציניות בכך שאף שהנאשמת עסקה בניהול רכוש של חסויים בשווי של מליוני שקלים, היא לא בחלה לעסוק בזוטות, וטיפול שיניים שהוענק לחסויה בשווי 800 שקל וקבלה ניתנה בסכום זה, הפך לפתע לסכום של 38,800 שקל על מנת להסוות גניבת 30,000 שקל".

מעילה חמורה באמון הציבור

עם חשיפת הפרשה לפני כשלוש שנים, נמלטה נילמן לגואטמלה, וכתב האישום הוגש נגדה כששבה לארץ לפני כשנה. היא הודתה במיוחס לה, אך טענה כי העבירה כמחצית מהסכום לבן זוגה, שמת מאז, כדי שישקיע אותם בשוק האפור וכך תוכל להשיב לדבריה כספים רבים בחזרה לחסוים.

"המעשים בהם מדובר בתיק זה חמורים במיוחד", קבע השופט. "ראשית מדובר בעו"ד במקצועה, שמטבע תפקידה חייבת ביחסי אמון ונאמנות ללקוחותיה. שנית, במסגרת תפקידה מונתה הנאשמת על ידי בתי המשפט כאפוטרופסית על חסויים ותפקידה היה להגן עליהם ולטפל ברכושם לצורך רווחתם. הנאשמת מעלה בצורה קשה באמון שבתי המשפט שמינו אותה כאפוטרופסית נתנו בה, ומעלה בכך באמון הציבור שאמור להיות נתון לעורכי דין הממלאים תפקידים על פי דין".

השופט גם הדגיש את ההלם והכעס מהמקרה. "למקרא כתב האישום, לא ניתן שלא להזדעזע מחומרת המעשים כאשר נעשה שימוש ציני ופסול ברכושם של החסויים לצורך רכישת מוצרי מותרות, והפרת אמון גסה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully