וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "כשייפסקו ההברחות לעזה - נסיר הסגר"

פנחס וולף

5.1.2011 / 23:16

שר החוץ נפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי והתחייב: "אם תציבו כוח בינ"ל יעיל שיעצור את הברחות הנשק לעזה - נסיר את המצור מעל הרצועה"

שר החוץ וסגן ראש הממשלה, אביגדור ליברמן, נפגש הערב (רביעי) עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, ודן עמה ביחסים בין ישראל לאירופה, על התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים ועל המצב בעזה. ליברמן אמר לאשטון, כי "שורש הבעיה שהביא את ממשלת אולמרט להטיל את הסגר על עזה בשנת 2007 הוא הברחות הנשק הבלתי פוסקות לעזה מתחת לציר פילדלפי ומעבר רפיח שמזינות את פעילות הטרור נגד ישראל ואפשרו ירי של יותר מ-11 אלף טילים מעזה לעבר יישובי דרום ישראל".

ליברמן הוסיף: "אם אתם רוצים להביא להסרת הסגר מעל עזה עליכם לקחת אחריות ולהקים כוח חזק, אמיתי ואפקטיבי שימנע את הברחות הנשק אליה" אמר ליברמן לאשטון, "אני יכול להבטיח לך שברגע שייפסקו הברחות הנשק לעזה יוסר גם הסגר מעליה".

לדברי ליברמן, "שיתוף פעולה הדוק בין ישראל לאיחוד האירופי יכול להביא לשינוי אמיתי בהפסקת ההברחות והטרור נגד ישראל, בהסרת הסגר ואולי אף לשחרורו של גלעד שליט. אך לשם כך על הא"א להבין כי הבעיה היא פעולות הטרור מעזה ולא הסגר שנועד למנוע אותן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully