וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים בש"ס: "ההסתה נגד ישי כמו נגד רבין"

פנחס וולף ומוטי לוי

6.1.2011 / 0:02

ח"כ דוד אזולאי ממפלגתו של שר הפנים הסביר כי הקריאות של המשפחות השכולות מאסון הכרמל לסילוקו של ישי מטקס האזכרה נבע מהסתה נגדו, כי הוא "ש"סניק, הוא חרדי והוא ספרדי"

בש"ס, מפלגתו של שר הפנים אלי ישי, הגיבו אמש (רביעי) בחריפות על קריאות המשפחות השכולות בטקס האזכרה הממלכתי להרוגי אסון הכרמל נגד שר הפנים. ח"כ דוד אזולאי מסר לאחר התקרית המביכה אשר במהלכה נאלץ ישי בלחץ המשפחות לעזוב את אולם הטקס כי האירוע נבע מהסתה דומה לזו שהיתה בתקופה לפני רצח רבין. "כיום מסיתים נגד איש ציבור, שהוכח כי עשה ככל יכולתו כדי למנוע את האסון, אך יש את כל הנתונים הטובים כדי לפגוע בו – הוא ש"סניק, הוא חרדי והוא ספרדי. אני קורא לכולם לעצור את כל ההסתה, אחים אנחנו", אמר.

השר ישי עצמו אמר בתגובה למהומה בטקס האזכרה, כי "אובדנם של המשפחות השכולות כבד מנשוא. מתוך כאבם הם אומרים את אשר על ליבם. ליבי עמם ושינוחמו מהשמיים".

גם הרב האשכנזי הראשי, יונה מצגר, התייחס לאירוע אותו כינה כ"הלבנת פניו" של ישי. "ראינו שבחוץ ישנה התכתשות עם המשפחות ויצאנו על מנת להרגיע את הרוחות", סיפר מצגר, "כאב המשפחות הוא עצום והיה לנו חשוב לפייס אותן". עוד הוסיף הרב ואמר: ?כאבתי מאוד את הלבנת הפנים של השר ישי - באירוע שכזה בו אנו באים לחבק את המשפחות ולהזדהות עם כאבן".

מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבמהלך נאומו התפרצו המשפחות נמסר בתגובה לתקרית כי "לנתניהו חשוב היה לשאת את דבריו בפני המשפחות השכולות, הוא מודע לכאבן ולאבדן והדבר הוביל מלכתחילה את רצונו בטקס האזכרה הממלכתי. נתניהו מכיר את הכאב ומודע לגודל האבדן והחלל שנפער בחיי המשפחות השכולות". גם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין שנכח בטקס אמר כי הטקס היה מעמד קשה ביותר. "אי אפשר לתפוס את המשפחות על צערן ולא להקפיד איתן בשעת כאבן", הוסיף.

(עדכון ראשון: 5.1 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully