וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט המג"ד מניעלין: התביעה תדרוש הורדה בדרגה

שלב הטיעונים לעונשו של סא"ל עומרי בורברג, שהורשע באיומים בפרשת הירי במפגין הכפות בהפגנה בניעלין יסתיים מחר. ההגנה תטען שהסרט שהציג את הירי נערך באופן מגמתי

יח"צ - חד פעמי

(צילום: "בצלם")

על רקע קרב הגרסאות המתמשך לגבי מותה של המפגינה מבילעין, ג'אווהר אבו רחמה, יגיע היום (חמישי) לסיומו שלב הטיעונים לעונש במשפטו של מי שכונה "המג"ד מניעלין", סא"ל עומרי בורברג. מג"ד השריון הורשע באיומים והתנהגות שאינה הולמת, בכך שאיים לירות באחיה של ג'אהוור, אשרף אבו רחמה, כאשר הוא כפות, במהלך הפגנה בניעלין לפני כשנתיים.

במסגרת הדיון יעלה להעיד הפיזיקאי נחום שחף, שיטען כי הסרט שבו נראה בורברג מחזיק את אשרף אבו רחמה בעודו כפות וכשעיניו מכוסות, ולאחר מכן נורה כדור גומי לעברו, נערך על ידי ארגון "בצלם" בצורה מעוותת. עוד ייטען שחף, כי בסרט נעשו מחיקות מכוונות על מנת להעצים את האירוע. לטענת סנגוריו של בורברג, הסנגור הצבאי הראשי אל"מ אודי בן אליעזר, ועו"ד שלומי ציפורי, אילולא נערך הסרט, היה ניתן לראות את בורברג קופץ אל עבר החייל היורה ואף מטלטל אותו בתגובה נזעמת לירי. צילום שכזה לטענתם, היה מצמצם את האפקט של הסרט.

"אנו מקווים שבית הדין יעשה צדק עם סא"ל בורברג והאירוע יישפט בהקשר ובפרופורציות הנכונות", אומר אל"מ בן אליעזר. לדבריו, "אנו מקווים שהחלטת בית הדין לא תגדע קריירה כל כך מוצלחת ומבטיחה כמו של עומרי". לאחר עדותו של שחף, צפוי להעיד מומחה לזיהוי פלילי מטעם התביעה הצבאית, שצפוי להפריך את טענות ההגנה.

"ההרשעה היא עונש מספיק חמור"

עם סיום שלב העדויות, צפויה התביעה לעלות את טיעוניה ולדרוש את עונשו של בורברג, וכן של החייל לאונרדו קוריאה שירה בפלסטיני הכפות. התביעה צפויה לבקש להוריד את בורברג בסולם הדרגות, וייתכן שאף תדרוש עונש מאסר. עוד בטרם שונו סעיפי האישום למחמירים בעקבות החלטת בג"ץ בפרשה, דובר על כך כי דרגותיו של בורברג לא ייפגעו.

כעת, לאחר שהורשע בורברג בעבירת איומים והתנהגות שאינה הולמת, נראה כי התביעה הצבאית תדרוש עונש חמור, כגון הורדה בדרגה אחת לפחות. סנגוריו של המג"ד צפויים לומר כי עצם הרשעתו של בורברג הינה עונש חמור דיו, וכי יש להסתפק בכך, ובהדחתו מתפקיד פיקודי.

התביעה צפויה להציג טיעונים גם לעונשו של החייל היורה לאונרדו קוריאה. קוריאה הורשע בעבירה של שימוש בלתי חוקי בנשק והתנהגות שאינה הולמת. "להערכתי הנאשם לא יקבל עונש מאסר, זאת לאור העובדות והנסיבות שהתגלו בתיק המטילות אחריות ברמה גבוהה על אחרים שהיו מעורבים באירוע", אמר עורך דינו של החייל, אשר חן.

(עדכון ראשון: 21:37)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully