וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק החליט: אל"מ ליאור לוטן יהיה דובר צה"ל

יהושע בריינר

6.1.2011 / 0:26

לוטן, שהיה מפקד בסיירת מטכ"ל וקיבל צל"ש על חלקו במבצע לשחרור נחשון וקסמן, יחליף בתפקיד את תת-אלוף אבי בניהו. בעברו היה ראש מחלקת שבויים ונעדרים באגף המודיעין

אלוף-משנה במילואים ליאור לוטן, מי שהיה בעבר מפקד בסיירת מטכ"ל, ימונה לדובר צה"ל הבא, כך החליט אמש (רביעי) שר הביטחון אהוד ברק. לוטן היה לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל ואף קיבל את צל"ש הרמטכ"ל על חלקו במבצע החילוץ הכושל לשחרור החייל החטוף נחשון וקסמן. בהמשך מונה למפקד צוות המשא ומתן המטכ"לי וכראש מחלקת שבויים ונעדרים באגף המודיעין. לוטן צפוי לעלות לדרגת תת-אלוף והוא יחליף בתפקיד את את הדובר הנוכחי, תא"ל אבי בניהו.

לוטן היה מועמד גם להחלפתו של עופר דקל כנציג ראש הממשלה בנושא גלעד שליט, אולם לבסוף לא נבחר לתפקיד ומאז פרישתו של דקל, ראש השב"כ יובל דיסקין נושא בנטל. במבצע החילוץ של נחשון וקסמן ב-1994 הוביל לוטן, אז סרן בסיירת מטכ"ל, את הכוח שפרץ אל הבית בו הוחזק וקסמן. במהלך האירוע נפצע לוטן פעמיים, ואף היה זה שפרץ לחדר בו הוחזק החייל החטוף. מי שהעניק לו אז את הצל"ש היה שר הביטחון כיום, והרמטכ"ל דאז, אהוד ברק. סרן ניר פורז שנהרג במבצע, זכה גם הוא לקבל צל"ש מהרמטכ"ל על חלקו.

כיום, משמש לוטן כמרצה לענייני טרור במרכז הבינתחומי בהרצליה והוא זוכה להערכה גבוהה בצה"ל. מאז שחרורו, סייע לוטן לצה"ל במגוון תפקידי ייעוץ מיוחדים. עם חילופי התפקידים, תגיע כהונתו של אבי בניהו לסופה, כשלוש וחצי שנים לאחר שמונה במקומה של מירי רגב, היום חברת כנסת מטעם הליכוד.

(עדכון ראשון: 5.1 20:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully