וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בשמאל: "חקירת הארגונים - ציד מכשפות"

5.1.2011 / 20:33

פוליטיקאים וארגוני זכויות אדם גינו את החלטת הכנסת להקים ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מימון ארגוני זכויות האדם בישראל. "רדיפה וניסיונות לסתימת פיות לא יעצרו אותנו", אמרו בבצלם

הצעה לסדר שעברה אחר הצהרים (רביעי) בכנסת לפיה תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מימון ארגוני זכויות האדם בישראל וכן אישור הצעה לחקור ארגונים המקדמים רכישת קרקעות בארץ, עוררו זעם בקרב חברי כנסת וארגוני השמאל.

שר הרווחה, יצחק הרצוג, אמר כי חקירת ארגוני זכויות האדם תגרום נזק מדיני, תפגע בחיילי צה"ל ותשיג את ההיפך מכוונתה. "זו הצעה פוליטית שמתאימה למשטרים חשוכים שאסור שמדינת ישראל תדמה להם", אמר השר ממפלגת העבודה, "השימוש בכסות של הגנה על חיילי צה"ל, על מנת לבצע רדיפה פוליטית, מהסוג הנמוך והמסוכן ביותר, פוגעת בנימי נפשה של הדמוקרטיה הישראלית".

מהקרן החדשה לישראל, המממנת חלק מהארגונים שייבדקו, נמסר כי אישור היוזמה מצביעה על הידרדרות במעמדה של הדמוקרטיה הישראלית. "לא תיתכן דמוקרטיה מתוקנת ללא חופש דיבור, חופש להשמיע ביקורת על הממסד וללא ארגוני זכויות אדם פעילים", נמסר, "הרדיפה הפוליטית של ארגוני זכויות האדם גורמת נזק אדיר לישראל ברחבי העולם והיא זאת שמובילה לדה-לגיטימציה שלה ולהצגתה כמדינה מקרתיסטית שמתקיים בה ציד מכשפות".

גם בארגון "בצלם" גינו גם כן את ההחלטה. "אנו גאים בעבודתנו לקידום השמירה על זכויות האדם בשטחים, שנעשית כחוק ובשקיפות מלאה", אמרו בארגון העוקב אחר הפרת זכויות אדם בשטחים, "רדיפה וניסיונות לסתימת פיות לא יעצרו אותנו. בדמוקרטיה, ביקורת על הממשלה היא לגיטימית וחיונית". בארגון קראו לחברי הכנסת לקיים דיון ענייני ומושכל במידע ובדו"חות של ארגוני זכויות האדם, "במקום לרדוף ולהשמיץ את מי ששואל שאלות ומבקר".

"מעודדים השתמטות מצה"ל"

מנגד, יוזמת ההצעה הנוגעת לארגוני זכויות האדם, ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) כי ההצעה מהווה ניצחון לדמוקרטיה הישראלית. "אני מברכת את כנסת ישראל על אישור הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא פעילות ארגונים הנוטלים חלק בדה לגיטימציה למפקדי צה"ל וחייליו ודרכי המימון של ארגונים אלו", אמרה קירשנבאום, "הוועדה תחתור לשקיפות מלאה של דרכי המימון של ארגונים אלו. זהו ניצחון הדמוקרטיה ושלטון החוק על הבחישה הזרה בשיח הציבורי בישראל".

בסיעתה של קירשנבאום הביעו שביעות רצון מאישור ההצעה. "הדרישה להקמת הוועדה נועדה לבחון את פעילותם ומימונם של אותם גופים התומכים בטרור, כולל תמיכה באופן גלוי בחיזבאללה במהלך מלחמת לבנון השנייה ובחמאס בזמן מבצע עופרת יצוקה", נמסר מהסיעתו של שר החוץ אביגדור ליברמן, "זכותו של הציבור לדעת שרוב העדויות השקריות שנכתבו בדו"ח גולדסטון הועברו על ידי הארגונים הללו, בהם גם אלה שמסרו שמות של קצינים ועודדו הכנת תביעות משפטיות נגדם, ונציגיהם אף מסתובבים שנים בבתי ספר ומטיפים להשתמט משירות צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully