וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: "אין מגעים, גלויים או חשאיים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.1.2011 / 18:17

חבר צוות המו"מ הפלסטיני ומקורבו של יו"ר הרשות בראיון מיוחד לוואלה! חדשות טוען כי ההנהגה ברמאללה מאוכזבת מרה"מ נתניהו. "מאז רבין לא קם מנהיג ישראלי שיכול להביא שלום"

ההנהגה הפלסטינית כה מאוכזבת מראש הממשלה בנימין נתניהו, עד כי לאור התנהלותו היא מאמצת מנטרה ישראלית ישנה וטוענת כי "אין פרטנר לשלום בישראל". בראיון מיוחד שהעניק ברמאללה לוואלה! חדשות בכיר הפתח וחבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, ד"ר מוחמד שתייה, הנחשב לאחד ממקורביו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הוא הבהיר כי כרגע לא מתנהלים שום מגעים עם ישראל – גלויים או חשאיים. שתייה אמר כי אבו מאזן מעולם לא היה כה מתוסכל כלפי ממשלה ישראלית, כי שליחו של נתניהו סרב לקבל מסמכים שבהם מפורטות עמדות הפלסטינים וכי מאז רבין לא קם מנהיג ישראלי שמסוגל לעשות שלום.

"כרגע לא מתנהל שום משא ומתן, לא קורה דבר", אמר שתייה. "אני מבטיח לך גם שלא מתנהל משא ומתן חשאי, הרי גם אם היה, הוא היה דולף תוך שעה ומתגלה לתקשורת. אנחנו גם לא מוכנים למגעים חשאיים, כי לדעתנו בכל הנושאים אפשר לדון במגעים פומביים. נתניהו אמר שהוא אינו יכול להאריך את ההקפאה כי הוא חושש מנפילת הקואליציה שלו. האם נתניהו מייצג את הקואליציה או לא?! האם הממשלה מעניקה לו אשראי לשבת ולדבר עמנו?! אם הוא לא מצליח לשכנע את הקואליציה שלו בנושא פעוט כמו הארכת ההקפאה לשלושה חודשים, כיצד הוא יוכל לדבר על ירושלים והפליטים?".

שתייה תיאר כיצד במהלך המגעים הישירים שהתנהלו בוושינגטון בתחילת ספטמבר, הציג צוות המשא ומתן הפלסטיני לשליחו של נתניהו, עו"ד יצחק מולכו, מסמכים בהם מפורטים עמדותיהם כלפי סוגיות הסדר הקבע. "מולכו סירב לקחת את המסמכים. שאלנו אותו 'למה?'. הוא ענה לנו: 'אני אהיה כן אתכם: אם יסתבר שדנו בנושאים כמו הפליטים וירושלים, הקואליציה תיפול'", סיפר שתייה בביטול. "נו באמת, האם הגענו עד לכאן כדי לבזבז זמן ולא לדבר על כלום? ביקשנו מהישראלים לפחות לקרוא אותם ולהעביר לנו את עמדותיהם, אך הם סרבו", הוסיף.

"איני חושב שננהל בקרוב משא ומתן עם ישראל משום שאין לנו כרגע פרטנר לשלום", פסק שתייה. "מהי תוכנית השלום של ממשלת ישראל? מהן עמדותיה? אין כאלה. נתניהו רוצה לשמור על הסטטוס קוו, כלומר על מצב של הסדר ביניים ארוך-טווח. לפיכך, ניאלץ לפנות לחלופות העומדות בפנינו, שאין להן קשר למשא ומתן, ובראשן פנייה למועצת הביטחון והמשך דרישה מהקהילה הבינלאומית להכיר במדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67".

כל הפלסטינים מתוסכלים

"אבו מאזן מעולם לא היה מתוסכל כפי שהוא מתוסכל כיום", אמר שתייה. "כל מה שהוא עושה כדי להוכיח את רצינותו לא עוזר לו. הוא עשה הכול כדי לשכנע את דעת הקהל בישראל, את ממשלת ישראל ואת הקהילה היהודית בעולם שהוא רציני כלפי השלום. מה אתם רוצים ממנו? לא רק הוא מתוסכל, כל האוכלוסייה מתוסכלת".

שתייה הוסיף כי הפלסטינים ממתינים למנהיג ישראלי שיקום ויגיד שהוא מוכן לסיים את הכיבוש הישראלי בשטחי 67'. "האדם הזה הוא לא נתניהו, אנחנו לא חושבים שהוא באמת רוצה שלום. שלום עם ישראל יושג רק כשיקום מנהיג כריזמטי שמצד אחד יזכה לאמון של הציבור בישראל ומצד שני יאמין בשלום. מאז רבין לא היה מנהיג כזה. על פי הניסיון שלנו, זה יהיה בטח גנרל כי ישראל היא צבא עם מדינה".

בהתייחסו להרשעתו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב באונס החמיא שתייה למערכת המשפט הישראלית אך לא שוכח להוסיף עקיצה קטנה: "אנחנו רוחשים כבוד למערכת המשפט הישראלית. אם נשיא המדינה מורשע בבית המשפט – זוהי תעודת כבוד לחוק הישראלי. יחד עם זאת, המערכת הזו הוגנת כלפי ישראלים אבל כשהיא מטפלת בפלסטינים, היא לא נוהגת בהם כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully