וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון 5 כוכבים נפתח ברמאללה, תקפצו?

ניר יהב, רמאללה

7.1.2011 / 6:50

באיחור של עשר שנים פתחה רשת "מובנפיק" מלון מפנק בלב העיר. ברים, מסעדות וקירבה לחיי הלילה התוססים של העיר במחירים מעט יותר זולים מאילו של ירושלים

מלון מובנפיק ברמאללה, מלון חמישה כוכבים הראשון ברשות הפלסטינית, ינואר 2011. עומר מירון
מלון מובנפיק ברמאללה, מלון חמישה כוכבים הראשון ברשות הפלסטינית, ינואר 2011/עומר מירון

אם מישהו צריך הוכחה נוספת לכך שרמאללה הפכה כבר מזמן למרכז המסחרי והפוליטי של הרשות הפלסטינית, כדאי לו שיקפוץ לביקור בשכונת "אל-מסיון" היוקרתית, ויחזה במלון "מובנפיק" שהחל לפעול בה לפני חודשיים בלבד. אחרי שדובר רבות על חיי הלילה התוססים, על מרכזי הקניות, על גורדי השחקים, על בנייני המשרדים, על השכונות החדשות ועל המסעדות הנהדרות בעיר, כעת אפשר גם לראות עוד ועוד מלונות מוקמים. העיר מלאה במלונות 3 ו-4 כוכבים, אך המלון החדש מתעתד להישען על אנשי עסקים שמגיעים לעיר והוא הראשון ברמאללה בדרגת 5 כוכבים.

תיירים מכל העולם, וגם מהגדה

"מהחודשיים הראשונים לפעילות המלון ניתן לומר, שמרבית האורחים הם אנשי עסקים, דיפלומטים, בנקאים ופעילים בארגונים פרטיים. לצדם הגיעו גם הרבה תיירים, בעיקר ערבים-ישראלים וירדנים", מספרת לוואלה! חדשות מנהלת יחסי הציבור של המלון, קתרינה חליל. "חלק מהתיירים הירדנים והערבים-ישראלים מגיעים לכאן לנופש מדי סוף שבוע, כי זה ממש קרוב אליהם. הם אוכלים טוב, מבלים, מסתובבים בעיר. מגיעים לכאן גם תיירים פלסטינים רבים, תושבי ערים אחרות בגדה המערבית, שהגיעו לבלות ברמאללה, וגם כמובן תיירים מכל רחבי העולם שחלקם באו לענייני עסקים וחלקם באו לחג המולד".

במלון המרהיב ביופיו יש 171 חדרים, שבעה חדרי כנסים הקרויים על שם שערי ירושלים, אולמות, בריכת שחייה לא גדולה, ברים, מסעדות אינטימיות ובקרוב ייפתחו גם חדר כושר וספא. המלון אפילו מציע חבילת ירח-דבש שכוללת יין, ארוחה לאור נרות, חדר רחב-ידיים ומסאג'. המלון ממוקם דקות הליכה ספורות ממרכז רמאללה המוגדרת, אגב, בדף המידע המחולק לאורחים כ-'עיר הפלסטינית הליברלית ביותר ומקום מושבם של משוררים, אמנים, דיפלומטים ועיתונאים'. למעוניינים בחופשה במלון: המחיר הממוצע ללילה נע בין 160-240 דולר, תלוי בעונה.

נהנה מפריחה תיירותית

המלון תוכנן להיפתח כבר בשנת 2000, אולם אז "המזרח התיכון החדש" התנפץ לנו בפנים, אינתיפאדת אל-אקצא פרצה, ושלד המלון נותר נטוש במשך כל השנים. רק באחרונה הסתיימה בנייתו וכעת הוא ה-"מובנפיק" היחיד בשטחים. עם זאת, זה לא מלון חמישה כוכבים היחיד בגדה המערבית, וקדמו לו אינטרקונטיננטל ביריחו ובבית לחם, הזוכים אף הם להצלחה רבה. "השתתפתי בכינוס במלון והיה פשוט מדהים", מספר לוואלה! חדשות מחמוד, תושב רמאללה. "היחס של עובדי המלון אלינו היה מעולה, השירות היה אדיב וברמה גבוהה, והאוכל היה מצוין. אנחנו, תושבי רמאללה, חושבים שהמלון עושה שירות טוב לעיר. הוא מושך תיירים ואנשי עסקים להרצאות, ועידות וכינוסים. בזמן האחרון יש תחושה של פריחה בתיירות ובביקורים של אנשי עסקים בעיר. הכול, כמובן, הודות לשיפור במצב הביטחוני. אינשאללה שיימשך ככה ושייבנו עוד ועוד מלונות".

מנהלי המלון מעידים כי החודשיים הראשונים לפעילות המלון היו חודשיים טובים. הם מתעקשים שהם "לא רוצים לדבר על פוליטיקה", אך מביעים תקווה שהימים השחורים של אינתיפאדת אל-אקצא נעלמו כלא-היו. "אנחנו אופטימיים שהכול ימשיך להיות טוב ושהמלון יצליח", הם מוסיפים ומתקשים שלא להכניס מעט גאווה לאומית: "הדבר שאנחנו הכי שמחים בו וגאים בו הוא שהמלון מעניק עבודה ל-250 פלסטינים. בעצם, האדם היחיד שאיננו פלסטיני הוא אנטונלו קנסנדה. זה השף במסעדה האיטלקית שלנו, ואין לו תחליף".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מלון מובנפיק ברמאללה, מלון חמישה כוכבים הראשון ברשות הפלסטינית, ינואר 2011. עומר מירון
מלון מובנפיק ברמאללה, מלון חמישה כוכבים הראשון ברשות הפלסטינית, ינואר 2011/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully