וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה ועדת חקירה למימון ארגוני שמאל

פנחס וולף

5.1.2011 / 16:35

ברוב של 41 תומכים מול 17 מתנגדים אישרה מליאת הכנסת הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מימון ארגוני זכויות אדם דוגמת האגודה לזכויות האזרח ובצלם. בממשלה הדעות עדיין חלוקות

ערוץ הכנסת

( באדיבות ערוץ הכנסת)

הכנסת אישרה היום (רביעי) את ההצעה לסדר של ח"כ פאינה קירשנבאום מישראל ביתנו, להקים ועדת חקירה פרלמנטרית שתחקור את פעילות ומימון ארגוני השמאל, וכן ההצעה לסדר של ח"כ דני דנון (ליכוד), להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית הבוחנת את הארגונים שרוכשים קרקעות במדינת ישראל. ההצעה עברה ברוב של 41 תומכים מול 17 מתנגדים.

במהלך הדיון פרצה מהומה במשכן: סגן שר החוץ, דני אילון, עלה לנאום בטענה שהוא מייצג את עמדת הממשלה, למרות שאין כל החלטת ממשלה בנושא. בעקבות דבריו החלה מהומה במליאה, שנמשכה דקות ארוכות. בסוף הדיון הסוער נערכה הצבעה, שבסיומה כאמור הוחלט להעביר את הסוגייה לאישור ועדת הכנסת.

במהלך הדיון הסוער, קרא השר מיכאל איתן: "אין עמדת ממשלה, יש חילוקי דעות בנושא". ח"כ חנא סוויד (חד"ש) ואחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) קראו להוריד את אילון מדוכן הנואמים. חיים אורון (מרצ) אמר כי "אין לו מעמד לדבר אם אין לממשלה עמדה בנושא". אילון השיב לו: "אני מדבר בשם חיילי צה"ל שמגנים עליך", ואיתן השיב: "מי אתה שתדבר על חיילי צה"ל?".

כשנרגעו הרוחות אמר אילון: "אנחנו מדברים על הגנה על חיילי צה"ל, ועל הדמוקרטיה ועל עצמנו מפני מניפולציות של גורמים זרים כאן בארץ. לכן אנחנו בעד ההצעה לסדר. אנחנו מציעים להעביר אותה לוועדת הכנסת, לחקור את כל הארגונים שמנסים לקעקע את הדמוקרטיה בישראל ולהפוך חיילי צה"ל לטרף בידי ארגונים שונים".

יוזמת החוק, ח"כ פאינה קירשנבאום, אמרה כי "אני מברכת את כנסת ישראל על אישור הקמת וועדת החקירה. הוועדה תחתור לשקיפות מלאה של דרכי המימון של ארגונים אלו. זהו ניצחון הדמוקרטיה הישראלית ושלטון החוק על הבחישה הזרה בשיח הציבורי בישראל. הניסיון לפגוע בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה והניסיון לערוך דה לגיטימציה לחיילי לחיילי צה"ל ומפקדיו הינו חמור והכנסת, כריבון תפעל לחקרו עד תום".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) אמר בדיון כי "הארגונים האלה מצילים את כבודה של הדמוקרטיה הישראלית. 'בצלם', 'האגודה לזכויות האזרח' ו'שוברים שתיקה' מצילים את כבודה של ישראל. במסווה של ועדת חקירה עושים כאן סתימת פיות והשתקת הביקורת . אם יש ארגון שעובר על החוק יש משטרה במדינת ישראל. זו חקירה פוליטית מבישה ושפלה, רגע השפל של הדמוקרטיה הישראלית. תסתכלו על שר החוץ שמדרדר את הדמוקרטיה. הצעד הזה לא יכול לעבור, הכנסת לא יכולה לחקור ארגונים אזרחיים מהסוג הזה. אם החקירה הזו תתחיל נבקש לחקור את העמותות החרדיות ומי שמקבל סיוע מהכי שונאי ישראל שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully