וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה: לא להגביל מספר חברי הממשלה

פנחס וולף

5.1.2011 / 15:59

כשהיו באופוזיציה ניסו חברי הליכוד להגביל את גודל הממשלה, כעת הפילה הקואליציה חוק דומה. "אין כל הצדקה להקמת ממשלה מנופחת באופן מלאכותי"

הקואליציה הפילה היום (רביעי) הצעת חוק להגבלת מספר השרים בממשלה ל- 17, כולל ראש הממשלה. 36 חברי כנסת הצביעו נגד ההצעה ו- 16 הצביעו בעד. בדיון דומה שנערך בקדנציה הקודמת, כאשר הליכוד ובנימין נתניהו היו חברי אופוזיציה, היו דפוסי ההצבעה שלהם הפוכים. את הצעת החוק אז הגיש שר החינוך הנוכחי גדעון סער ותמכו בה סיעות הליכוד, ש"ס, קדימה ויהדות התורה. בין חברות הקואליציה, רק סיעת ישראל ביתנו נותרה עקבית באופן הצבעתה. מרבית חבריה התנגדו להצעה גם בפעם הקודמת.

ח"כ רוברט טיבייב (קדימה) הגדיר את הממשלה, במהלך דבריו במליאת הכנסת, כ-"ממשלת עלי באבא ו- 40 השודדים" וכ-"ממשלת ברווזים ושודדים". בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "ממשלת ישראל כוללת היום 30 שרים, חלקם הגדול ממונים על תחומי אחריות שוליים בלבד וחלקם נותרו אפילו ללא תחומי אחריות. ממשלה אמורה לשרת את המדינה ולא את שריה. אין כל הצדקה להקמת ממשלה מנופחת באופן מלאכותי בשרים ובבעלי תפקידים, רק כדי לשמור על יציבות הקואליציה".

השר המקשר בין הממשלה לכנסת, גלעד ארדן (ליכוד), תקף את קדימה וטען כי "הצעת החוק שלכם היא לא אותה הצעת חוק להגביל את מספר השרים. הצעת החוק ההיא שונתה על ידי ברק, הורחבה עוד יותר על ידי שרון ואולמרט. אני זוכר היטב את הלילה שקמנו בבוקר עם עוד תוספת מכובדת של סגני שרים בשביל לאשר את ההתנתקות, ויו"ר האופוזיציה של היום לא מחתה נמרצות נגד אותה תוספת. אתם האחרונים שיכולים להגיש הצעות חוק כאלה לפני שתבקשו אלף פעמים סליחה מהציבור".

מהליכוד נמסר כי, "קדימה שוב מתעתעת בציבור. האחרון שפעל בממשלה של 18 שרים היה ראש הממשלה בנימין נתניהו. החוק המוצע כובל את עבודת הממשלה התקינה ואינו דומה לחוק שהוצע בזמנו על ידי גדעון סער. תעלולים זולים של קדימה לא יביאו אותם לשלטון אלא ישאירו אותם עוד זמן רב באופוזיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully