וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 מאסרי עולם לגבר שרצח את בתו ושתי נשותיו

גלעד גרוסמן

5.1.2011 / 16:04

בית המשפט בי-ם גזר שלושה מאסרי עולם ו-20 שנות מאסר על גבר שהורשע בכך שרצח את שתי נשותיו ובתו כאשר דירדר את הרכב בו היו מצוק. בעת הכרעת הדין השליך הנאשם נעל לעבר השופט

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר בצהריים (רביעי) שלושה מאסרי עולם ועוד 20 שנות מאסר על נאיף אבו סרחאן, שהורשע ברצח שתי נשותיו ובתו לפני כשלוש שנים, ככל הנראה במטרה לזכות בכספי פיצויים. כמו כן, הוא הורשע בניסיון רצח של בת נוספת. בשבוע שעבר, בעת הקראת הכרעת הדין בעניינו התפרץ אבו סרחאן על השופטים והשליך נעל על אחד מהם.

אבו סרחאן, תושב מזרח ירושלים, הורשע בכך שבספטמבר 2007, נסע עם שתי נשיותיו ושתיים מבנותיהן, בנות עשר ו-11, לים המלח. בדרך חזרה, בשעות הערב, פנה לרחבת מצפה שנמצאה בצד הדרך, ועצר את הרכב כמטר משפת המצוק. הוא יצא מהרכב וגרם לו להידרדר מהמצוק, בעוד הנשים והבנות בפנים. הרכב הידרדר והתהפך מספר פעמים, עד שהוטח על הקרקע סמוך לשפת ים המלח. קודם לכן הדליק אבו סרחאן חומר בערה שמשמש להדלקת פחמים בתא המטען. אחת הנשים ובתה מתו במקום, ואילו האשה השנייה נהרגה מפצעיה כעבור מספר ימים.

הנאשם טען לאורך משפטו שהוא חף מפשע, והעיד כי בשלב מסוים בנסיעה עצרו בני המשפחה לאכול, ולאחר מכן הכניסה אחת הנשים את המנגל חזרה לתא המטען, אולם לא כיבתה אותו כראוי. הוא עצר את הרכב במצפה ורץ לפתוח את תא המטען, ואז הרכב הידרדר. "אני חף מפשע, כך אני אומר לכולם", אמר בדיון היום. "אני אומר שאני אדם לא אלים, אני בעל משפחה, יש לי ילדים ונכדים ואני חף מפשע בכל מה שמאשימים אותי כאן ואני מבקש שהצדק ייצא לאור".

תרם את איברי המנוחות והפך ל"גיבור"

"חיי אדם קופדו", כתבו השופטים בגזר הדין. "כל אחת – עולם ומלואו. הנאשם נטל את חייהן ביד גסה, ללא נקיפות מצפון כלשהן, כמו מחקן מנוף חייו, סימן וזכר לא הותירו הללו בליבו". הם גזרו עליו מאסר עולם לכל רצח, וכן 20 שנות מאסר נוספות, העונש המרבי בגין ניסיון רצח.

התובע בתיק, עו"ד ג'ואי אש מפרקליטות מחוז ירושלים, סיפר לאחר הדיון כי אבו סרחאן הציג עצמו לאחר הרצח כניצול מתאונת דרכים וטען שאוטובוס שעקף אותו העיף אותו מהצוק. לחוקרים סיפר שהוא הצליח לחלץ את עצמו מהרכב ונשותיו ובתו מתו. הוא תרם את איבריהן, הפך למעין "גיבור מקומי", התראיין לכלי התקשורת ואף היה אורח בבית הנשיא. חוקרי המשטרה חשדו שמשהו אינו כשורה ונפתחה חקירה סמויה, שכללה האזנות סתר.

החוקרים אף הגיעו לעדה שסיפרה כי הוא סיפר לה יום לפני הרצח כי למחרת תשמע חדשות שישנו את עולמה. בעקבות החקירה, שינה אבו סרחאן את גרסתו, שהוכחה במשפט כמופרכת בבית המשפט. "ההרשעה הזאת היא הישג גדול לפרקליטות ולמשטרה", אמר. "אדם הפך מגיבור לכך שהוא הולך לבלות את שארי חייו בכלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully