וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר בכיר: ההפגנה נגד הזרים מוצדקת ולא גזענית

פנחס וולף

5.1.2011 / 14:02

בדיון של הוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים בכנסת אמר מפקד מרחב יפתח במשטרה, נצ"מ יורם אוחיון, כי ישנה עלייה בפשיעת הזרים וכי תושבי דרום ת"א צודקים כשהם מפגינים נגדם

חלה עליה של מעורבות זרים בביצוע עבירות. כך עולה מדברים שאמר הבוקר (רביעי) מפקד מרחב יפתח במשטרה, ניצב משנה יורם אוחיון, בדיון בוועדה המיוחדת לבחינת בעיית העובדים הזרים בראשות ח"כ יעקב כ"ץ.

לדברי אוחיון, "כ-50 אלף נתינים זרים חיים באזור דרום תל אביב והם מהווים כ-12% מאוכלוסיית תל אביב. אמנם לא כולם עבריינים ומחרחרי ריב, אך השוטרים שלי מצביעים על תופעה הולכת וגוברת של מעורבות אוכלוסייה זו בפשעים בחיי היום והלילה, הנובעת בעיקר משתיית אלכוהול ומשימוש בסמים. הפרשייה האחרונה שפיצחנו היתה של מסתננים סודנים שהפעילו רשת של סוחרי סמים בקרב תלמידים מצפון תל אביב".

אוחיון הוסיף: "הקמנו ללא תוספת תקציבית יחידה מיוחדת לטיפול באוכלוסיית המסתננים שמונה 76 שוטרים. נידונה הקצאה של 46 תקנים נוספים אבל אין לדעת מתי התוכנית תצא אל הפועל. המלצתי להקים יחידה שתמנה 140 שוטרים מכיוון שמדובר בבעיה לאומית ואיום אסטרטגי פנימי שיש לטפל בו באמצעות צוות בינמשרדי". לדבריו, "ההפגנה שערכו תושבי תל אביב היתה מוצדקת ביותר ולא ניתן לכנותה גזענית".

"כורעים תחת הנטל"

לדבר ח"כ רונית תירוש (קדימה), שיזמה את הדיון, "רשויות הרווחה והעובדים הסוציאליים כורעים תחת נטל הטיפול באוכלוסיה המוחלשת וגם מערכת הבריאות לא תוקצבה וסוחבת על גבה את הטיפול באוכלוסייה חסרת המעמד. במקום לטפל בבעיה האקוטית, צובעים את תושבי השכונות כגזעניים. רק כאשר המסתננים יגיעו לרחביה, ראש הממשלה יתעורר".

יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב כ"ץ (האיחוד הלאומי) ציין כי ילדי העובדים הזרים והמסתננים השתלטו על בתי הספר בדרום העיר ומהווים שם רוב. "אף מוסד חינוכי, למעט הממלכתי, אינו קולט את הילדים – לא הערבי, לא הבדואי, לא רשת חב"ד, לא רשת ש"ס וגם לא בתי הספר הנוצריים ביפו. המעמסה נופלת על כתפי החינוך הממלכתי, שתלמידיו היהודיים מתבוללים בתוך ילדי הזרים. על ממשלת ישראל להתעורר ולמנות שר לטיפול בבעיית המסתננים".

ואילו נציגי השכונות בדרום תל אביב הצביעו על בעיות חמורות של מחסור בדירות ובמקומות עבודה והציעו להעביר את הפליטים מאפריקה לקיבוצים שמחפשים ידיים עובדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully