וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר לפיליפינית שהתעללה בילדה משותקת

גלעד גרוסמן

5.1.2011 / 12:01

העובדת הודתה בהתעללות בילדה בת 8 הסובלת משיתוק מוחין בה טיפלה. על פי הודאתה, היא משכה בשערותיה, האכילה אותה בכוח, בעטה בה והלמה בפניה. ההורים ביקשו להקל בעונשה

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (רביעי) שלוש שנות מאסר על אליזבט אוגוטה, עובדת זרה בת 41 מהפיליפינים, שהודתה והורשעה במסגרת הסדר טיעון בהתעללות בילדה בת 8 הסובלת משיתוק מוחין, בה טיפלה. על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגד אוגוטה באמצעות עו"ד איריס פמיליה-פוגל מפרקליטות מחוז תל אביב, היא טיפלה בילדה במשך כשש שנים, מרגעכ שחזרה מבית הספר ועד שהוריה שבו הביתה מעבודתם. יצוין כי הילדה משותקת בגפיה ואינה מסוגלת לדבר.

במהלך השנה שעברה, במספר הזדמנויות, סטרה אוגוטה לילדה בפניה, חבטה בראשה באגרופיה ומשכה בשערה. בחודש יולי, בזמן שהאכילה את הילדה ארוחת צהריים, כעסה אוגוטה על כך שהילדה מתקשה לבלוע את המזון. היא משכה את שיערה של הילדה בחוזקה תוך שהיא מטלטלת את ראשה מצד לצד מספר פעמים. לאחר מכן הכתה אותה באגרוף בפניה בעוצמה רבה. ראשה של הילדה, שלא יכלה להגן על פניה, נשמט לאחור, והיא הצליחה אך להוציא מפיה "נהמות וזעקות שבר חלושות".

לאחר מכן המשיכה הנאשמת להאכיל את הילדה במהירות רבה, כשהיא לא מאפשרת לה מספיק זמן לבלוע את האוכל. הילדה השתעלה מספר פעמים, אך אוגוטה המשיכה להאכיל אותה בקצב מהיר כשהיא מתעלמת ממצוקתה. בהמשך אותו היום בעטה בילדה בזמן ששכבה על מזרון וזרקה אותה מגובה רב על הספה.

הפרשה נחשפה לאחר שההורים התקינו מצלמת וידיאו בביתם. בדיון היום אמרה התובעת כי ההורים זועמים על התנהגותה האכזרית של המטפלת, אולם לאחר שראו אותה במצב קשה בבית המשפט ביקשו שלא להחמיר בעונשה.

אוגוטה התנצלה בדיון בפני בני המשפחה. "אני מאוד מצטערת שהיינו צריכים לסיים בצורה כזאת. אני אוהבת את המשפחה, מתגעגעת אליהם, זה כבר קרה, ואני יודעת שאני אמורה להתחרט על כך", אמרה. פרקליטה, עו"ד אבי כהן מהסניגוריה הציבורית, אמר כי היא נותרה חסרת כל ובודדה. הוא הסביר כי ביצעה את המעשים הקשים לאחר שהגיעה למצב של חוסר אונים.

"עובדות כתב האישום מתארות תמונה מעוררת חלחלה וצמרמורת בגין האכזריות הנשקפת ממנה", כתב השופט דוד רוזן בגזר הדין. הוא גזר על אוגוטה שלוש שנות מאסר ותשלום פיצויים בגובה 3,000 שקל. לאחר שתסיים לרצות את מאסרה היא תגורש חזרה לארצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully