וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשופים בצריח: המדינה דורשת מיליונים מאתר לטרון

יהושע בריינר

5.1.2011 / 11:19

אתר ההנצחה בלטרון נדרש לאחרונה לשלם 2.6 מיליון שקלים למממונה על הרכוש הנטוש ביהודה ושומרון משום שחלק מאדמותיו מוגדרות כאדמות נפקדים

המנהל האזרחי דורש מאתר יד לשריון בלטרון תשלום על סך כשניים וחצי מיליון שקלים על שימוש באדמות נפקדים הנמצאים בשטח אתר ההנצחה בלטרון. באחרונה קיבלה עמותת יד לשריון המפעילה את אתר ההנצחה בלטרון דרישה מפתיעה מאת הממונה על הרכוש הנטוש ביהודה ושומרון לשלם של 2.6 מיליון שקלים. הסיבה: חלק מהאדמות באתר ההנצחה מוגדרות כ'אדמות נפקדים' שכן האתר נכבש במלחמת ששת הימים.

מדובר במספר חלקות אדמה לא בנויות מזרחית לבניין המשטרה ולרחבת הטנקים באתר ההנצחה. החלקות נכבשו על ידי ישראל אך מוגדרות עד היום כ'אדמות נפקדים', ומכיוון שהן מוחזקות על ידי אתר ההנצחה, הוחלט כי על העמותה המתפעלת את האתר לשלם על אחזקתן.

עמותת יד לשריון המפעילה את האתר בהתנדבות שלחה מכתב לכל הנוגעים בדבר ובהם גם לראש הממשלה ולמנהל מקרקעי ישראל, בו הם מודיעים כי יהיו מוכנים להשיב לממונה על הרכוש הנטוש ביהודה ושומרון את החלקות על מנת להימנע מהתשלום המופרז. "באופן בלתי ברור וכנגד כל היגיון, הוערכה הקרקע הרשומה על נפקדים בסכום של עשרות אלפי שקלים לדונם. אין העמותה, הניזונה מתרומות של אנשי שריון לדורותיהם, על מנת לשמר את זכרם של חברינו, יכולה לעמוד בסכומים אלה". דרישת התשלום גם תעכב את הקמת מוזיאון הלוחם היהודי באתר שנועד להנציח חיילים יהודים שנהרגו במלחמת העולם השנייה.

"זו בושה וחרפה", אומר ח"כ ישראל חסון במכתב ששלח לשר הביטחון בנושא. "אתר ההנצחה בלטרון הינו אתר לאומי שמנציח כ-5,000 חללים. מאז הקמתו הפך למוקד עליה לרגל למשפחות השכול, לנכי צה"ל ולאזרחי המדינה. מי שפועל מתוך חוסר התחשבות משווע וללא נכונות להסדיר את הדברים בדרכים מקובלות אינו מבין את מהות ההנצחה והנחלת מורשת בנים מהן".

אדמות הנפקדים עליהם דורש כעת המנהל האזרחי תשלום שייכות ככל הנראה לאחד מהכפרים שהיו באזור עד 67'. מדובר בכפרים עימוואס ו-יאלו. תושבי הכפרים הפכו כאמור לפליטים ועד היום מקיימים טקסי זיכרון באזור יער קנדה הסמוך ללטרון ביחד עם עמותת 'זוכרות'. במנהל האזרחי סירבו להגיב לדברים.

לפניות לכתב הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully