וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי השריפה: "עוספייה על המפה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.1.2011 / 10:03

תושבי עוספייה שמחו לגלות שהציבור לא מאשים אותם באחריות לשריפה בכרמל, והם זוכים כעת לתמיכה: "הציבור נבון ולכן הוא חזר מהר מאד לעוספיה, אפילו יותר מכפי שביקר לפני האש"

בשבועות שחלפו מאז השריפה בכרמל הופתעו תושבי עוספיה לטובה מיחסו של הציבור אליהם. רבים מהם חששו שמעצר תושבי היישוב בחשד להצתה שגרמה לשריפה יגרום לציבור להדיר את רגליו מהיישוב, אך כעת הם מגלים שלמרות הכול – הישראלים נוהרים בהמוניהם אל היישוב. "הציבור הישראלי נבון ולכן הוא חזר מהר מאד לעוספיה, אפילו יותר מכפי שביקר לפני השריפה", אומר לוואלה! חדשות ראש המועצה, וג'יה כיוף.

"הציבור הישראלי חש ביטחון מלא להיכנס לכפר ולצאת ממנו. אנחנו רואים זאת לא רק בסופי השבוע אלא גם באמצע השבוע. הכול חזר לקדמותו, ואף יותר מכך", אומר כיוף. לדבריו, הציבור הישראלי "יודע היטב שעוספיה זה היישוב שסבל הכי הרבה במהלך השריפה ולכן הוא לא נטר לו טינה. על מה יש לכעוס? על זה שהכפר היה מוזנח? על זה שלא היו לנו כבאות? מים? חשמל? היתרים? הציבור הישראלי מבין היטב את המצב".

עיסאם תלחמי, תושב הכפר, מספר כי אם בעבר אנשים לא הכירו את שמו של היישוב – כעת הוא מוכר לכולם. "פעם כשהיו שואלים אותי היכן אני גר – הייתי אומר עוספיה ואז היו שואלים אותי 'היכן זה?'. היום כולם יודעים איפה זה עוספיה ומתחילים לדבר איתי באריכות על השריפה. אנחנו נמצאים על המפה, עלינו על הגל, ואני חושב שזה רק יילך וישתפר".

לדברי תלחמי, הכעס מצד הציבור הישראלי על תושבי היישוב שנעצרו בחשד להצתה "נרשם רק בימים הראשונים לאחר המעצר", אלא שכעבור ימים ספורים "הציבור הבין שמדובר בטעויות של התקשורת וקרה בדיוק להפך – אנשים הגיעו בהמוניהם ליישוב. עוספיה השתנתה לטובה, מכירים אותנו היטב כעת".

"קשה לנו שהיער שלנו נשרף", הוא מוסיף. "כשאני עובר באזור בית אורן, אני עם דמעות בעיניים. תושבי עוספיה מאד קשורים לעצים כאן, יותר ממה שאנשים חושבים. בשבילנו, העצים שנשרפו הם כמו קרובי משפחה שנפטרו".

ראש המועצה מבהיר כי המצב ביישוב אחרי השריפה שונה בתכלית מהמצב לפניה: "אנחנו מנסים עכשיו להטמיע גישה אחרת של מעורבות בחינוך בנושא איכות הסביבה. קשה לומר כיצד יתנהלו הדברים מול הרשויות והממשלה. רק בעוד מספר חודשים אדע. כעת אנחנו בתהליך של בניית הדברים. אפשר לומר שאני חש שיש היום אוזן קשבת כלפי הצרכים שלנו, יותר מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully