וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מתקן הכליאה למסתננים יוקם ליד קציעות

במשרד הפנים גיבשו תוכנית להקמת מתקן הכליאה לשהיית מסתננים עליו החליטה הממשלה. לאחר בחינת החלופות, הוחלט להקים המתקן סמוך לכלא קציעות. ארגוני הפליטים: "המתקן הוא מחנה ריכוז"

אזור קציעות הוא האזור המתאים ביותר למיקום מרכז הכליאה הזמני למסתננים מגבול מצרים, כך קבעה המועצה הארצית לתכנון ובנייה בראשות ממלא מקום מנהל מינהל התכנון במשרד הפנים, דורון דרוקמן. דרוקמן הנחה להתוות תוכנית להקמת המתקן באזור.

המועצה דנה בהקמת המתקן בהתאם להחלטת הממשלה בנושא מנובמבר האחרון, אשר קבעה כי יוקם מתקן לשהיית מסתננים בלתי חוקיים שהגיעו לישראל מגבול מצרים, אשר לעת עתה לא ניתן להרחיקם מישראל. המתקן, שגודלו כ- 750 דונם, יספק את צרכיהם הבסיסיים של כ- 8,000 מסתננים בלתי חוקיים, ויכלול שירותים כגון: מגורים, מזון, בריאות ושירותי דת ולימודים. המתקן מיועד לשהייה של שנה עד שלוש שנים. בנוסף, ישודרג מתקן סהרונים ויוכשר לקליטת כ-2000 מסתננים נוספים. בפני המועצה הוצגו מספר חלופות למיקום המתקן ביניהן: בסמוך לכלא קציעות, בסמוך לכלא נפחא ובסמוך לכלא באר שבע באזור הר שגיא.

מבין החלופות, הועדף אזור כלא קציעות, המשלב ריחוק ממרכזי אוכלוסייה גדולים, בנוסף עם קרבה לתשתיות ארציות כמו למשל מערכת הדרכים הארצית. קרבה זו למערכות התשתית מאפשרת הן את הקמתו המיידית של המרכז, על פי החלטת הממשלה, והן חסכון בהשקעות הציבוריות בנושא. אזור קציעות סמוך מאוד לגבול עם מצרים. הקרבה לבתי סוהר ולמתקן סהרונים בפרט היא בעלת יתרונות תפעוליים משמעותיים ויש בה צמצום הפגיעה הסביבתית. בנוסף, אזור קציעות היא בעלת יתרונות משמעותיים לאזור. החלופה תביא הן ליצירת פוטנציאל מקורות הכנסה באזור והן לשדרוג התשתיות באזור .

ארגוני הפליטים ביקרו בחריפות את המהלך. עו"ד איתמר מעמותת 'אנו פליטים' המטפלת בייצוג מבקשי מקלט, פליטים וחסרי מדינה אמר בתגובה כי "כבכל נושא אחר הקשור בפליטים, ממשלת ישראל משקרת לכל אורך הדרך. תחילה דובר על מתקן פתוח, וכעת אנו למדים כי אין מדובר אלא בבית כלא נוסף. חבל שהממשלה איננה בוחנת פתרונות חלופיים שהם גם זולים יותר עבור אזרחי מדינת ישראל וגם הולמים יותר את ההגנה על זכויות אדם המצופה ממדינה שרבים מאזרחיה היו פליטים בעצמם". עו"ד היילה מנגסטים, מנהיג בקהילת האריתראים בישראל, טוען כי מדובר בהחלטה רעה שהיא למעשה הקמת מחנה ריכוז לפליטים. "אנו קוראים לקהילה הבינלאומית להתערב במטרה למנוע את הקמתו של המתקן. ישנם פתרונות זמניים אחרים בשבילנו, בשביל הילדים והנשים שלנו, עד שיירגע המצב בארתיראה ונחזור לשם מרצוננו", אומר היילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully