וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: "על תושבי יו"ש לשלם 'מס' לבניית מאחזים"

מוטי לוי

5.1.2011 / 7:40

ארגון הימין "נאמני ארץ" החתים רבנים על מכתב הקורא להקים קרן שתמומן מכספי המתנחלים ושכספיה יסייעו להקמת מאחזים ולשיקום אלה שנהרסו. "אנשים יתנו את הכסף בהתלהבות", הסבירו

מכתב הרבנים 2? ארגון הימין "נאמני ארץ" החל בשבועות האחרונים בהחתמתם של רבנים ואישי ציבור על מכתב הקורא להקמת קרן שתיועד לשיקום הריסותיהם של מאחזים ביהודה ושומרון. עד עתה חתמו על המכתב ארבעה רבנים בכירים בציונות הדתית, ביניהם, הרב דב ליאור, רבה של קריית ארבע, והרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומי שעלה לכותרות בשבועות האחרונים בעקבות מכתב הרבנים הקורא שלא להשכיר או למכור דירות לערבים, אשר היה בין יוזמיו. לצידם חתם על המכתב גם ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, משה פייגלין.

במכתב ששוגר לפני כשלושה שבועות, פנו חברי הארגון לרב ליאור וביקשו את תמיכתו. "להקמת קרן ציבורית גדולה לתמיכה במשפחות ויחידים שבתיהם או מאחזיהם ביהודה ושומרון נהרסו על ידי פעילות המנהל האזרחי". מלבד פעילות זו תיועד הקרן גם לתמוך בייזום פעילות של בנייה קלה של מבנים ומאהלים ליחידים, משפחות וקבוצות שיש בהן מענה לאתגרי הזמן".

במכתב מבקשים אנשי הארגון את תמיכת הרבנים להטיל על תושבי יהודה ושומרון מס חובה על סך 1,000 ש"ח לכל תושב מעל גיל 24. עם זאת, לוואלה! חדשות נודע כי בינתיים התבצעו במכתב כבר כמה שינויים, והדרישה להטלת המס תוקנה לאחוז אחד מהכנסתה של כל משפחה. המכתב הסופי המעודכן צפוי להתפרסם ביום ראשון הקרוב.

מטרת הטלת המס היא לגייס הון ראשוני של 10 מיליון ש"ח שיהווה את הבסיס לקיומה של הקרן. כאמור, יוזמה זו זכתה כבר לתמיכתם של כמה רבנים בכירים ובימים אלה ממשיכים חברי הארגון בהחתמתם של רבנים נוספים.

פרופ' הלל וייס, ממייסדי "נאמני ארץ", סיפר לוואלה! חדשות כי "אני מקווה שיהיה לנו את הכוח והסמכות כלפי הציבור - שזה לא יהיה סתם". באשר לשאלה כיצד מתכוונים היוזמים לגבות את מס החובה הגיב וייס כי "יהיו לנו פוקדים. בתקופת המנדט לא היה "כופר היישוב"? מה אנחנו ממציאים את הגלגל?". לשאלה כיצד יאכפו את החיוב להפריש את המס השיב וייס כי "אנחנו לא בריונים. אני מאמין שהרגשת ה'פדות' מהרדיפות של שלטונות ישראל ובראשם אהוד ברק, יגרמו לכך שאנשים יתנו את הכסף בהתלהבות. זה מבחן לבגרות הציבור".

ארגון "נאמני ארץ" הוקם בספטמבר 2010 על ידי שורה של רבנים ופעילי ימין והוא מכונה "איגוד הקהילות ביהודה, שומרון ובנימין". מטרתו של הארגון היא לבסס את מעמדה של ההתיישבות ביהודה ושומרון כישות מדינית פוליטית עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully