וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקרים במגזר: טיבי מוביל, זועבי עוקפת את זחאלקה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

4.1.2011 / 0:29

בעקבות אירועי המשט, הגיחה חנין זועבי מאלמוניות יחסית לקדמת הבמה הפוליטית. בסקרים שערכו האתרים הערביים הגדולים בארץ, היא שניה רק לאחמד טיבי

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) ממשיך אמנם זה השנה השלישית ברציפות להוביל במשאלי דעת הקהל כחבר הכנסת הערבי הפופולרי ביותר. אלא שהשנה מצליחה חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד), שעד לפני אירועי המשט הייתה חברת כנסת די אלמונית אפילו במגזר הערבי, לצבור עוד ועוד אהדה. הנתון הזה עולה מסקרים שערכו ארבעת אתרי החדשות הערבים-ישראלים המובילים במגזר הערבי – פאנט, א-סינארה, אל-ערב ובוקרא לרגל יום השנה האזרחית.

באתר "פאנט", הנחשב לאתר הפופולרי והמוביל ביותר בקרב ערביי ישראל ואחד הבולטים בעולם הערבי, מדורג ח"כ אחמד טיבי כח"כ האהוד ביותר עם 35.4% מהקולות. בפער גדול אחריו מדורגת ח"כ זועבי עם 21.4%, אחריה ח"כ איברהים צרצור עם 9% וח"כ מוחמד ברכה עם 4%. את הרשימה סוגר ח"כ סעיד נפאע (בל"ד) עם 0.66%.

גם בעיתון "א-סינארה", הנחשב אף הוא לאחד העיתונים המובילים במגזר הערבי, מדורג ח"כ טיבי במקום הראשון עם כ-30% מהקולות. אחריו מדורג יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה, ואילו ח"כ זועבי מדורגת במקום הרביעי עם 6% מהקולות. בסקר השתתפו כ-14 אלף גולשים. ההפתעה נרשמה בסקר של אתר "אל-ערב", שם דורגה ח"כ זועבי במקום הראשון עם 24.2% מהקולות ואחריה ח"כ טיבי עם 20.5%. בכך, למעשה, גוברת ח"כ זועבי גם על יו"ר מפלגתה, ח"כ ג'מאל זחאלקה. גם באתר "בוקרא" מדורגת ח"כ זועבי במקום הראשון עם 34.2% מקולות המצביעים, אחריה מדורג ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) עם 31.2% ובמרחק ניכר מדורג יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, עם 17.7% מהקולות.

מלשכתו של ח"כ טיבי נמסר כי הוא "לא מתייחס לסקרים, גם כשהם בעדו, למרות שמדובר במשאל גולשים ולא בסקרי דעת קהל מקצועיים. ח"כ טיבי מוביל גם בשנה השלישית, אך הוא אינו נוהג להגיב על כך. הוא ממשיך לעבוד כאילו הוא האחרון בסקרים".

ח"כ חנין זועבי מסרה: "אני גאה באמון שניתן בי, זה מעניק לי כוח. כל נציג ציבור שעומד נחוש וזקוף-קומה מול הגזענות וההסתה ולמען זכויות הבוחרים שלו מקבל בחזרה אמון והערצה. לא פחות חשוב המסר הפוליטי שעומד מאחורי האהדה וההערצה הזו. זה מסר לכנסת ולחברה הפוליטית בישראל שמשקיעים זמן ומאמץ רב לניסיון של דה-לגיטימציה של חברי הכנסת הערבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully