וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אולמרט: המשטרה שמה מילים בפיו של מסר

4.1.2011 / 17:45

במהלך דיון במשפט רה"מ לשעבר, הציגה ההגנה מסמך של פיו המשטרה ניצלה את מצבו הנפשי ונסיונות ההתאבדות של אורי מסר, עד מרכזי בפרשה, על מנת ללחוץ עליו ולשים מילים בפיו

צוות ההגנה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טען היום (שלישי) כי המשטרה ניצלה את מצבו הנפשי הקשה של מקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר, כדי ללחוץ עליו ולנסות לגרום לו למסור גרסה מפלילה נגד אולמרט. את הטענות הציג לבית המשפט המחוזי בירושלים עו"ד נבות תל צור, במהלך חקירתו של רב-פקד ליאור רייס, חוקר יאח"ה שחקר גם את אולמרט וגם את מסר בפרשת טלנסקי.

במסמך שהועבר לבית המשפט על ידי הסניגורים, נכתב כי הצוות שחקר את מסר היה מודע לכך שהוא ניסה להתאבד מספר פעמים באותה תקופה ואף עבר תאונת דרכים שנגרמה בשל אחד מניסיונות אלו. עו"ד תל צור שאל את רפ"ק רייס האם היה מודע לתאונה שעבר מסר. רייס השיב כי שמע כי "היה אירוע של ניסיון התאבדות". עו"ד תל צור טען עוד שהשוטרים ניצלו את מצבו, הפעילו עליו לחץ בחקירות ואף ניסו להכניס מלים לפיו.

ההגנה הציגה קטעים מחקירות שונות של מסר במשטרה, זאת במטרה להוכיח שהוכנסו, לכאורה, מלים לפיו. דוגמא אחת לכך היא חקירה מאפריל 2008, שם נשאל מסר על העברות כספים מטלנסקי, והאם ניתן היה להבין משיחות שקיימו השניים שהכספים שטלנסקי העביר לשולה זקן הגיעו לבסוף למסר. בתגובה לחוקר, מסר אמר כי "זה מה שאתם רוצים שאני אגיד". בכמה מקרים נוספים שואל מסר את החוקרים אם הדברים שסיפר להם "הם בסדר".

ההגנה גם הלינה על כך שהחוקרים מנעו ממסר להתיעץ עם עו"ד במהלך אחת החקירות וכי הם איימו לעמת את מסר עם טלנסקי, ואמרו לו שטלנסקי אמר דברים שלא נאמרו. לטענת ההגנה, מסר נלחץ מהאיום ובעקבותיו אמר לחוקרים את מה שהם רצו לשמוע.

מסר, מי שהיה בעבר שותפו של אולמרט והפך לאיש סודו, נחשד במעורבות בחלק מהפרשיות שנקשרו בשמו של אולמרט, בהן פרשת טלנסקי, שם נטען כי העביר מעטפות עם כספים לאולמרט, ובפרשת מרכז ההשקעות, שם, בה עלה חשד שאולמרט היטה מכרזים לטובת לקוחותיו של מסר. כל התיקים נגדו, כולל חשדות למעורבותו בתיק הולילנד, נסגרו. עורכי דינו של שמעון דולן ודרור מתתיהו, מסרו בתגובה כי "עו"ד אורי מסר מנהל את ענייניו כרגיל במשרדו בירושלים ואנו מודים לכל המתעניינים בשלומו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully