וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח ברמאללה: המפגינה מבילעין לא מתה מסרטן

יהושע בריינר וניר יהב

4.1.2011 / 16:27

מסמכים שפירסם המרכז הרפואי ברמאללה מעידים כביכול כי ג'אווהר אבו רחמה שמתה בסוף השבוע האחרון בבילעין לא לקתה במחלת הסרטן ובריאותיה נמצאו עקבות של גז מדמיע

מקורבי משפחת אבו רחמה שבתם ג'וואהר נהרגה בסוף השבוע, לטענתם לאחר ששאפה גז מדמיע שירו חיילי צה"ל בהפגנה נגד גדר ההפרדה בבילעין, מפרסמים היום (שלישי) עדויות ומסמכים רפואיים מהם עולה לדבריהם כי בניגוד לטענות צה"ל, אבו רחמה לא סבלה מסרטן וכי היא מתה כתוצאה משאיפת הגז. המשפחה דוחה לחלוטין גם את טענות צה"ל לפיהן קיים ספק לגבי הימצאותה של אבו רחמה בהפגנה ביום שישי האחרון.

בנוסף, הציגו בני המשפחה מסמך של המרכז הרפואי בראמללה. במסמך, שנושא את התאריך 2 בינואר 2011 ועליו חתומים שלושה רופאים פלסטיניים, נכתב שלג'וואהר אבו רחמה אין היסטוריה של מחלות כרוניות.

"הייתי לצדה של ג'וואהר על גבעה שסמוכה למקום ההפגנה כשנפגענו מענן גדול של גז מדמיע", אומרת אמה, סובחיה אבו רחמה, "ג'וואהר החלה לחוש ברע וברחה מהמקום, ומהר מאוד החלה להקיא ולהתמוטט, אמבולנס פינה אותה לבית חולים שם מתה. היא לא היתה חולת סרטן או במחלה ממארת אחרת וגם לא היתה אסמטית".

הפעילים ומקרוביו המשפחה מביאים עדויות של רופאה האישי, ד"ר עוודה אבו נחלה, שמספר כי אבו רחמה סבלה מדלקת באוזן התיכונה והם אף מפרסמים סריקת מח שעברה באחרונה. כמו כן, מפרסמים הפעילים את הדו"ח הרפואי המסכם של המרכז הרפואי ברמאללה בו טופלה עד מותה. "אבו רחמה מתה כתוצאה מכשל ריאתי אשר נגרם לאחר שאיפת גז מדמיע שהביא להתקף לב", מצוטט מוחמד עידה, מנהל המרכז הרפואי ברמאללה.

פעילים בבילעין זועמים על הפרסומים שיוחסו לגורמים צבאיים. "הצבא מנסה להתחמק מאחריות באמצעות שקרים ועלילות חסרות בסיס", אומר מוחמד ח'טיב, ממובילי המאבק נגד הגדר בביעלין, "הגרסה שלנו מגובה בעדויות של אנשים ובמסמכים רפואיים. גרסת הצבא שמופצת על ידי גורמים עלומים, לא הייתה ראויה כלל לפרסום".

גורם ביטחוני: "המפגינה לא מתה מהגז"

מנגד, גורמי ביטחון בישראל אמרו אתמול כי לידי הצוות החוקר את האירוע הגיעו מסמכים רפואיים המעלים ספקות לגבי הטענות כי אבו רחמה אכן נהרגה כתוצאה ישירה משאיפת גז מדמיע.

לטענת גורמי הביטחון, המסמכים מציירים תמונה שונה לגבי אופן הטיפול שקיבלה אבו רחמה בבית החולים ברמאללה. הגורמים טענו כי על פי המסמכים, הגז לא היה הגורם הישיר למותה של אבו רחמה, כי אלא שהיא ככל הנראה מתה ממחלה קטלנית ממנה סבלה, ככל הנראה סרטן.

מדובר צה"ל נמסר הערב כי התחקיר בנושא טרם הסתיים. "שלא כמו במקרים אחרים", נאמר בהודעה, "שיתוף הפעולה עם הצד הפלסטיני לא היה טוב כבעבר ועובדה זו מקשה על בירור העובדות מנתונים ראשונים עולות תהיות באשר לאמינות הדיווחים הפלסטינים, גם בעקבות הדוחות הרפואיים שהתקבלו מידם. בין היתר, נבחנת גם האפשרות שאבו רחמה מתה ללא כל קשר להפגנה האמורה ביום שישי האחרון. עם סיומו של התחקיר, שנערך בפיקוד המרכז בשיתוף גורמים נוספים, תימסר הודעה מסודרת".

  • עוד באותו נושא:
  • בילעין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully