וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד ההגירה נסגר: פליטים ישנו ברחובות לוד

4.1.2011 / 15:35

מאות שוהים אפריקאיים נדדו ללוד ביומיים האחרונים במטרה לקבל מסמך שימנע את גירושם או מאסרם לחודשים הקרובים. איש לא טרח לספר להם שהמשרד פועל חלקית ורבים נאלצו לישון במקום

בנוסף לקשיים הרגילים, הערימה רשות ההגירה קושי נוסף על הפליטים מאפריקה: מאות פליטים מכל רחבי ישראל התייצבו ביומיים האחרונים ב"יחידה למיון וזיהוי מסתננים" של רשות ההגירה בלוד במטרה לזכות במסמך "שחרור בתנאים מגבילים", המאריך את שהותם בישראל ללא סכנת גירוש או מאסר. אולם, איש לא סיפר להם כי המשרד פועל חלקית בשל שיבושים, ורובם נאלצו לישון בגנים ציבוריים הסמוכים למשרד. מדובר במקום היחידי בישראל מטעם משרד הפנים, המורשה להנפיק את המסמך הנדרש.

דאר לוי ברנשטיין מ"המרכז לקידום פליטים אפריקאיים" שהתה ביומיים האחרונים בלוד וסיפרה כי היו פליטים רבים שנאלצו לישון ברחוב בלילה שבין ראשון לשני, בשל הכאוס הרב ששרר במשרד. "נציגי משרד הפנים קבעו באופן שרירותי לגמרי מי יטופל ומי לא במהלך היומיים האחרונים", היא טוענת.

סהרה, פליטה בת 20 מארתריאה, גרה בלוד ואם חד הורית לילד בן 10 חודשים, נאלצה להמתין יומיים ברציפות לקבלת המסמך, אך ללא הצלחה. "איפה האנושיות שלכם?", שאלה בזעם, "למה אני צריכה לחכות בקור עם הילד הקטן שלי כאשר אף אחד במשרד לא מטפל בבקשה שלי?", שאלה, "המנהל של המשרד הזה מתייחס אלינו כמו לזבל, כמו לכלבים. הוא שאל אותי מה אני עושה בכלל ואיים עלי שהוא יחזיר אותי לאפריקה".

"היחידה נסגרה בשל אילוצים של העירייה"

לפני למעלה מחודש, ללא כל הודעה מוקדמת, הפסיקה "היחידה למיון וזיהוי מסתננים" בעיר לפעול. המשרדים נסגרו ולא נמסרה כל הודעה למאות הפליטים שהמשיכו להגיע לשם, יום אחרי יום מכל רחבי הארץ, מקווים לזכות במסמך שיאשר את הארכתם שהייתם בישראל.

בסוף שבוע שעבר הודיע משרד הפנים כי בתחילת החודש ייפתחו המשרדים מחדש. הודעה על כך שוגרה מארגוני הסיוע לקהילות הפליטים ברחבי הארץ. סיגל רוזן מהמוקד לסיוע לעובדים זרים טוענת כי "סודנים ואריתראים המתגוררים בערד ובאילת, לוו כספים למימון הנסיעה מחבריהם, מבטיחים להחזיר לאחר שישיגו את המסמך ויוכלו לעבוד. אחרים ישנו בגינת לוינסקי וכולם יצאו לפנות בוקר בדרך ללוד".

מהיחידה לתשאול ולזיהוי מסתננים בלוד נמסר בתגובה כי ב"יומיים האחרונים התקבלו ביחידה לתשאול ולזיהוי מסתננים בלוד מאות פניות של אריתריאים וסודנים לקבלת שירות במקום. היחידה נסגרה בגין אילוצים שהטילה עיריית לוד לפני כחודש ולמעשה לא פעלה במהלך כל התקופה. העובדה כי היחידה לא קיבלה קהל חודש ימים יצרה באופן טבעי עומס רב עם פתיחתה מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully