וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה גלעד בבחירות?

תמי שינקמן

4.1.2011 / 13:52

רוחות בחירות החלו לנשב באחרונה, ובקרוב כל הביצה הפוליטית תתחיל לרחוש. תמי שינקמן חושבת שזו ההזדמנות שלנו לתבוע מהנהגת המדינה את האומץ להחזיר את גלעד שליט הביתה

שר התעשייה והמסחר, בנימין (פואד) בן אליעזר, ירה באחרונה את הירייה הראשונה במערכת הבחירות הבאה, כשהציב לממשלה אולטימטום להתקדמות בנושא המדיני – עד חודש אפריל. פואד הוא אדם שאומר ומקיים: מהיכרות ארוכה, של למעלה מעשר שנים, אני יודעת שמילה של פואד היא מילה. פואד אינו לבד: לתחושתו סוף הדרך של הממשלה הנוכחית שותפים רבים אחרים במערכת הפוליטית, הנערכים כבר בימים אלו למערכת הבחירות הבאה. בקרוב כל הביצה הפוליטית תתחיל לרחוש.

כמו בכל מערכת בחירות, הביטחון, המשא ומתן המדיני, והמצב הכלכלי-חברתי יעמדו במרכז תשומת הלב, אך בנוסף לנושאים אלו, לדיון הפוליטי תצוף גם שאלת גורלו של גלעד שליט. כמי שמלווה את משפחתו של החייל החטוף, אני תוהה כיצד מהלכים אלו ישפיעו על גורלו. כבר ארבע וחצי שנים לא זוכה גלעד לקשר עם איש מהעולם החיצון והחופשי מלבד חוטפיו ושוביו; כבר למעלה מארבע וחצי שנים שהצלב האדום הבינלאומי לא הצליח ליצור עמו קשר ולבקר אותו למרות פעילותו הרחבה של הארגון ברצועת עזה; כבר למעלה מארבע וחצי שנים שמדינה שלמה, שני ראשי ממשלה, שני שרי ביטחון, שני רמטכ"לים וראש שירות ביטחון כללי אחד, כשלו כישלון חרוץ, ולא הצליחו להחזיר את גלעד שליט הביתה.

מה שהיה הוא שיהיה?

מערכת הבחירות תציף אל פני השטח את סוגיית האומץ של המתמודדים על הנהגת המדינה, האומץ לסיים במהירות ובנחישות את אחת הפרשות העצובות בתולדות ישראל. מי מבין המתיימרים להוביל את ממשלת ישראל הוא כושר מנהיגות אמיתי, שיכול לקבל החלטות קשות, ולאו דווקא פופולריות, אפילו בקרב חוג בוחריו המסורתי.

ייתכן כי חלק מהמתיימרים להנהיג ימשיכו אמירות מגמתיות נגד עסקה לשחרור שליט, בדומה לטענות שנשמעו בעבר לפיהן היענות לדרישות החוטפים תעודד חטיפות נוספות. יהיו גם כאלה שינסו להפחיד את אזרחי ישראל בתרחישי אימה המתארים את האינתיפאדה השנייה שתפרוץ אם ישוחררו מחבלים ורוצחים בעסקת אסירים. כאילו שאם גלעד לא יוחזר שכנינו ישלימו עם גורלם ומיד יהיה שקט ושלווה באזורנו, כאילו על כתפיו הצנומות נשענת כל תפיסת הביטחון של מדינת ישראל והמלחמה בטרור.

אני מקווה שמה שהיה אינו בהכרח מה שיהיה. בחירות חדשות עשויות להוות לנו, אזרחי המדינה, הזדמנות לתבוע מהנהגת המדינה למלא את חובתה כלפי חייל ששלחה למשימה ולהציל את גלעד מגזר דין מוות חד משמעי. זו ההזדמנות להציב מול המתמודדים לראשות הממשלה את האמירה "מדינה שתשכח את חייליה, סופה שחייליה ישכחו אותה".

גם בזמן קריאת שורות אלו, גלעד יושב בבור. אם אכן החלו לנשב רוחות בחירות, עשוי גורלו של גלעד להפוך לכלי משחק פוליטי, וחוששני כי משחק פוליטי מסוכן לגורלו של גלעד. מי יתן ונזכה למנהיג אמיץ שיעשה את הצעד המתבקש, כמו שרון בשעתו, כמו רבין בשעתו, ויכריע את גורל חייו של החייל ששלחנו להגן עלינו.

* תמי שינקמן היא מנהלת הקמפיין התקשורתי של גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully