וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות זועמים: מחירי הדלק קוברים אותנו

פנחס וולף

4.1.2011 / 12:10

נהגי המוניות הגיעו לכנסת על מנת להביע את זעמם על עליית מחירי הדלק שנעשתה ללא שינוי בתעריפי הנסיעה שלהם. "מה אתם רוצים שנעשה פה שביתה בכוח?"

הזעם על העלייה הדרמטית במחירי הדלק הגיע לכנסת: לדיון מיוחד בוועדה לביקורת המדינה בנושא עליית המחירים, הגיע הבוקר (שלישי) גם יו"ר ארגון נהגי המוניות בירושלים, צדקיהו קרני, שהביע את זעמו על נציגי האוצר. "אתם חוצפנים", אמר להם. "מה אתם רוצים, שנעשה פה שביתה בכוח? אם זה מה שאתם רוצים, זה מה שנעשה", הוסיף.

קרני המשיך ואמר: "למי אשלם את המשכנתא שלי? די! נמאס כבר! אני רוצה להביא פרנסה הביתה. מה אתם רוצים? תקחו את הענף הזה ותסגרו אותו. שלא לדבר על פנסיה, שאני לא יכול לחסוך 300-400 שקל בשביל לחיות בכבוד אחרי גיל 65. איך שאגיע לגיל 65, תוציאו עליי ים של כסף. אז אולי הגיע הזמן שתרדו מהמוניות כבר? אתה מבין איפה אנחנו נמצאים? באיזו קטסטרופה? אתם קוברים אותנו, והנוסעים לא נוסעים איתנו".

יהודה בר אור מאיגוד נהגי המוניות הארצי מסר, כי משנת 2005 מחירי הנסיעה במוניות עלו ב- 45%: "יותר מחצי מיליון איש ביום נוסעים במוניות", אמר. "ב-2004-2005 נסעו מיליון ביום. אנחנו לא רוצים להעלות מחירים כדי לא להוריד עוד יותר את כמות הנוסעים. מכל שקל שאנו מרוויחים נשאר לנו 25 אגורות. אם לא – נצטרך להעלות את מחירי הנסיעה ב-5%".

יו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה) הציע לנהגי המוניות: "תרכזו את עשרות אלפי המכוניות שיש לכם ותפגינו מול הממשלה. צאו החוצה, אם זה עד כדי כך כמו שאתה מתאר – צאו החוצה. אני לא מקבל לחלוטין את הטיעון שההחלטה על המס זה מס סביבתי שבא לעודד אנשים לנסוע בתחבורה ציבורית. אם הייתה תכנית אמיתית לעידוד נסיעה בתחבורה ציבורית לאזרחי ישראל בהורדה דרסטית של המחירים הייתם מקבלים ברכות גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה. לא ראיתי יוזמה כזאת של הממשלה, ולכן לומר שזה יביא לעלייה בנסיעה בתחבורה ציבורית זו פגיעה באינטליגנציה שלנו".

מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני, אמר בתגובה, כי "ההכנסה מהמס מבטיח שתישמר מסגרת הגירעון ולטווח ארוך זה משתלם לכולם. הכסף מוחזר למשפחה מהמעמד הבינוני בצורה עקיפה, יש תוספת של 500 מיליון שקל של תקצוב לצמצום פערים בפריפרייה בחינוך, והמס אמור לממן השקעות של מיליארדי שקלים. תקציב משרד התחבורה יגיע לשיא של כל הזמנים כדי לממן את תכנית נתיבי ישראל שעיקרה רכבות ותוספות של כבישים בעיקר בפריפריה. האלטרנטיבה הייתה עליה בגירעון. יש מתווה מסוים שאני מקווה שיוביל לצמיחה ולצמצום הפערים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully